عاشقانه‌ها در راه‌اند / نگاهی به فیلم‌های اکران پاییز

نیمه شب اتفاق افتادپاییز امسال با بوی محرم و ایام سوگواری سالار شهیدان همراه است و همزمان سینماها نیز رنگ و بویی دیگر به خود می‌گیرند.

به گزارش سینماسینما، شمارش معکوس سینماهای کشور برای اکران فیلم  «فروشنده» اصغر فرهادی آغاز شده و در حالی که قرار است این فیلم از چهارشنبه ۱۰ شهریور اکران شود، از شنبه این هفته و تنها چند ساعت پس از باز شدن گیشه پیش‌فروش، بلیت‌های این فیلم به فروش رسید.

با وجود آنکه پاییز امسال با بوی محرم و ایام سوگواری سالار شهیدان همراه است سینماها نیز رنگ و بویی دیگر به خود می‌گیرند. در حالی که سینمای ایران بهار و تابستان پرباری را پشت سر گذاشت به نظر می‌رسد با اکران فیلم‌هایی چون «فروشنده» که صاحب اسم و رسمی جهانی شده است و همچنین ورود فیلم‌های تازه‌نفس در ژانری دیگر حال و هوای سینما نیز تغییر کند. پاییز فصل عاشقانه‌های هزاررنگ است و تعدادی از فیلم‌هایی که قرار است شوند نیز در حال و هوایی پاییزی و عاشقانه روی پرده سینماها می‌روند.

در کنار فیلم «فروشنده» فیلم‌های دیگری چون «ربوده‌شده»، «آس‌وپاس»، «این زن حقش را می‌خواهد»، «نیمه‌شب اتفاق افتاد»، «سایه‌های موازی» هم قرار است روی پرده سینماهای کشور بروند. از سوی دیگر فیلم مستند «کربلا، جغرافیای تاریخ» و همچنین «ابوزینب» و «شرفناز» نیز در مهرماه در گروه سینمایی آزاد اکران خواهند شد.

«فروشنده» به کارگردانی اصغر فرهادی و با بازی شهاب حسینی، ترانه علیدوستی، بابک کریمی، فرید سجادی حسینی، مینا ساداتی و… روایتگر زوج جوانی است که در حال اجرای نمایشنامه مرگ فروشنده آرتور میلر هستند. رابطهٔ آن‌ها پس از نقل مکان به خانه‌ای که پیش‌تر زنی به نام آهو در آن ساکن بوده است، به خشونت کشیده می‌شود.

سایه های موازیاین فیلم برای آنکه مسیر رسیدن به اسکار و معرفی به عنوان نماینده ایران در این رویداد معتبر سینمایی را پیش روی خود دارد در گروه هنر و تجربه و سرگروهی آزاد به نمایش درمی‌آید. در حال حاضر پردیس آزادی، چارسو، زندگی، کوروش، سروش تهران، فرهنگ و ماندانا پیش‌فروش خود را برای این فیلم آغاز کرده‌اند. به دلیل مدت‌زمان بالای نمایش آن و همچنین سیستم خاص پخش صدا در ابتدا بهای ۱۲ تا ۱۵ هزار تومان برای بلیت این فیلم تعیین شد اما بعد با اعتراض سازندگان فیلم قیمت بلیت‌ها به رقم اصلی خود بازگشت.

«نیمه‌شب اتفاق افتاد» دومین ساخته تینا پاکروان است که در آن حامد بهداد، رؤیا نونهالی، گوهر خیراندیش، آتیلا پسیانی، ستاره اسکندری و شقایق فراهانی به ایفای نقش پرداخته‌اند. فیلم “نیمه‌شب اتفاق افتاد” ماجرای شکل‌گیری عشق بین پسری جوان با زنی میانسال است که در ادامه با چالش‌هایی روبه‌رو می‌شود.

«این زن حقش را می‌خواهد» ساخته محسن توکلی است که درامی اجتماعی را شکل می‌دهد. در این فیلم میترا حجار، کامران تفتی، لعیا زنگنه، افسانه پاکرو بازی می‌کنند. این فیلم، داستان زنی را روایت می‌کند که به دنبال انتقام‌جویی از گذشته‌ای است که به او تحمیل شده است.

«آس‌و‌پاس» به کارگردانی آرش معیریان تنها فیلم کمدی عامه‌پسندی است که در این ایام اکران خواهد شد، در این فیلم محمدرضا شریفی‌نیا، حسام نواب صفوی، سحر قریشی، لیلا بلوکات، محمدرضا هدایتی و مهران غفوریان همراه با بهاره رهنما به ایفای نقش پرداخته‌اند. «آس‌و‌پاس» به نویسندگی اصغر نعیمی مضمونی کمدی دارد و داستان پسر جوانی را روایت می‌کند که بعد از فوت پدرش به طور ناخواسته درگیر مسائلی می‌شود که زندگی‌اش را تحت تأثیر قرار می‌دهد….

فروشنده ترانه علیدوستی«ربوده‌شده» به کارگردانی بیژن میرباقری است و نیکی کریمی، روزبه بمانی و سروش صحت در این درام معمایی بازی کرده‌اند. ربوده‌شده قصه زوجی در آستانهٔ مهاجرت است که دچار مشکلاتی می‌شوند و مسیر زندگی‌شان تغییر می‌کند.

«سایه‌های موازی» نیز یک درام عاشقانه است که شهاب حسینی، سمیرا حسن‌پور، سیامک صفری، هوشنگ توکلی و حدیث فولادوند و ابوالفضل پورعرب را به همراه دارد. این فیلم به کارگردانی اصغر نعیمی در گروه زندگی به اکران عمومی می‌رسد.

 

منبع: هنرآنلاین

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 25639 و در روز سه شنبه ۹ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۳۰:۱۷
2024 copyright.