علی ژکان درباره واگذاری تولیدات نمایش خانگی به تلویزیون مطرح کرد/ در این زمینه سردرگمی ایجاد شده

علی ژکان می گوید با واگذاری صدور مجوز سریال در شبکه نمایش خانگی و انفعال وزارت ارشاد، سردرگمی در این زمینه ایجاد شده است.

به گزارش سینماسینما، علی ژکان نویسنده و کارگردان درباره سریالی که قرار بود برای شبکه نمایش خانگی تولید کند، گفت: طرح تولید یک مجموعه به نام «بازی خانه» را در مهلت تعیین شده برای بررسی در سایت وزارت ارشاد بارگذاری ‌کردم وقتی برای نتیجه کار رفتم مسئولان مربوطه گفتند از اول تیرماه مسئولیت بررسی به سازمان صداوسیما واگذار شده است و دیگر وزارت ارشاد متولی امر نیست.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا به صداوسیما نمی‌رود، بیان کرد: هنوز به صورت قانونی صداوسیما ساز و کار اجرای صدور مجوز را اعلام نکرده و ناگزیر از انتظار و معطلی هستیم. آنچه باعث نگرانی است همین انتظار و بلاتکلیفی است که خطرات زیادی دارد مثل خطر از دست دادن سرمایه‌گذار، تغییر فصل، احتمال نداشتن عوامل مورد نظر و بیکاری درخواست کنندگان.

کارگردان «اولین امضا برای رعنا» اظهار کرد: به نظر من، این جریان از یک تصمیم ناگهانی و اراده سیاسی با هدف کنترل دقیق‌تر و اعمال ممیزی در محتوا و ساختار تولیدات سینمای خانگی نشات گرفته و متاسفانه وزارت ارشاد در یک حالت انفعالی نسبت به این واگذاری است.

ژکان با بررسی رابطه صداوسیما با سینمای خانگی عنوان کرد: وظیفه ذاتی صداوسیما سریال‌سازی است که با مجموعه سازی در سینمای خانگی به شکل رقابتی ارتباط دارد. در سال‌های اخیر شاهد آن بوده‌ایم که اقبال از سریال پولی خانگی بسیار بیش از تماشای سریال مجانی صداوسیما بوده و مشتری بیشتری داشته است و حالا معلوم نیست چه رفتاری با رقیب خود خواهد داشت.

وی درباره نقش اصناف در این میان تصریح کرد: به غیر از کانون کارگردانان که نامه اعتراضی به این جریان نوشت سایر اصناف عکس‌العمل رسمی نشان نداده‌اند ضمن اینکه برخی از تهیه‌کنندگان با این استدلال غیراصولی که سینمای خانگی باعث افزایش دستمزد بازیگران شده است از بروز این جریان بسیار خوشحال شده‌اند و ‏آن را دستاورد تلاش خود می‌دانند زیرا فکر می‌کنند با نوع نظارت سخت و عبوس صداوسیما کسب و کار پرمنفعت سینمای خانگی به ورشکستگی می‌انجامد و دوباره مردم به سوی تماشای فیلم به سالن‌های سینما هجوم خواهند آورد.

کارگردان «چهره به چهره» در پایان عنوان کرد: به شخصه فکر می‌کنم به رغم تمام موانع، پیروزی نهایی از آن سینمای اینترنتی و پیشرفت در این زمینه خواهد بود.

منبع: صبا

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 138803 و در روز یکشنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۵۲:۴۲
2024 copyright.