گزارشی از ددلاین/ غلبه فیلم «آن شب» بر کرونا و روابط ایران و آمریکا

شبکه خبر هالیوود (Deadline ) در گزارشی اختصاصی به پوشش اخبار مربوط به دریافت مجوز اکران فیلم آن شب به کارگردانی کوروش آهاری در سینماهای ایران پرداخته است.
به گزارش سینماسینما، بر اساس این گزارش فیلم آن شب ساخته کوروش آهاری اولین فیلم سینمایی تولید شده در آمریکا پروانه نمایش در ایران را دریافت کرد. این نقطه عطفی تاریخی در جامعه سینمایی ایران به شمار می‌رود زیرا آن شب اولین فیلم تولید شده در آمریکا است که پس از انقلاب موفق به کسب پروانه نمایش در داخل کشور شده است.
آن شب که محصول مشترک آمریکا و ایران است در اواخر سال۲۰۱۸ موفق به کسب چنین مجوزی پیش از تحریم های جدید ترامپ علیه ایران شد.
آن شب که در آمریکا فیلمبرداری شده است اولین فیلم بلند کوروش آهاری با بازی شهاب حسینی (برنده بهترین بازیگر مرد برای فیلم فروشنده از جشنواره فیلم کن ۲۰۱۶) و نیوشا جعفریان است. داستان فیلم در مورد زوج جوانی است که به همراه دختر یک ساله اشان خود را محبوس در هتلی قدیمی می یابند. علیرغم تلاششان برای اقامتی دلپذیر در این هتل عجیب و وهم آور، نیرویی خارجی آن دو را وادار به ابراز رازهای درونی اشان که از یکدیگر پنهان نگهداشته اند می‌کند.
آن شب، اولین نمایش جهانی خود را در جشنواره بین المللی فیلم سانتا باربارا که در ماه ژانویه ۲۰۲۰ برگزار شد تجربه کرد اما پخش آن همانند بسیاری از فیلمها تحت تاثیر بیماری فراگیر کووید ۱۹ قرار گرفت.
شبکه خبر هالیوود (Deadline )می افزاید : آن شب امید دارد بتواند با اکران خود بر مساِئل پیرامون روابط ایران و آمریکا و بیماری فراگیر کووید ۱۹ غلبه کند.
عوامل مختلفی در تولید این فیلم نقش داشته اند که عمدتا ایرانیان مهاجر مقیم یا تبعه آمریکا هستند. کلیه عوامل مدیریتی نیز از تولید تا پست پروداکشن ایرانی تبار بوده اند.
سایر بازیگران آن شب عباتند از جرج مگوایر، مایکل گراهام، استرلیتام، آرمین مهر، گلبرگ خاوری، علی کوششی، لی لی وی. کی.، جیا مورا و امیرعلی حسینی پسر شهاب حسینی.
فیلم محصول شرکت ماموت پیکچرز با همکاری شرکت های فیلمسازی ندای هفت آسمان، ایندی، اوراما فیلم وورکس، لولر مدیا و سوپرنوا ۸ فیلمز است.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 139155 و در روز یکشنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۰۱:۵۰:۳۲
2024 copyright.