فاطمه معتمد آریا : برگزاری جشنواره جهانی یک اتفاق استثنایی در سینمای ایران است

معتمد آریا جشنواره جهانیفاطمه معتمد آریا با حضور در کاخ جشنواره‌ی جهانی فجر گفت: محدودیت ما تنها در نشان دادن صحنه‌های خشن، برهنگی و بعضی موارد است، این عوامل نمی‌تواند ما را از برگزاری جشنواره‌ای که می‌تواند شعور ایرانی را نشان بدهد باز دارد،اتفاقی که سال‌ها بود انتظارش را می‌کشیدیم.

به گزارش سینما سینما ، بازیگر فیلم سینمایی «روسری آبی» معتقد است: جشنواره جهانی فیلم فجر به شعور مخاطبش احترام می‌گذارد.

فاطمه معتمد آریا همچنین با بیان اینکه” برگزاری جشنواره جهانی یک اتفاق استثنایی در سینمای ایران است” ادامه داد: مهمترین چیزی که می‌خواهم بگویم بازگشت عزت و احترام از دست رفته سینما با این رویداد بود. ما بعد از دوران اوج سینما شاهد یک دوره خلا بودیم ،خلایی که در این جشنواره با احترام و انضباطی که شاهدش هستیم پر شده است. این نظم را در تهیه بلیت، نمایش فیلم و احترام به مخاطب و فیلمسازان می‌بینیم، فضایی که در اختیار تماشاگران است این حرمت به مخاطب را نشان می‌دهد.

بازیگر فیلم «گیلانه» گفت: خوشحالم بابت احترام و شعوری که جشنواره برای اهالی سینما قایل شده است. یک نفر در سینمای ایران مسولیت همه چیز این جشنواره را پذیرفته است. امروز گمشده‌ای که سال‌ها داشتم را به دست آورده‌ام. این جشنواره امروز من را وادار کرده که دوباره به سینما نزدیک بشوم و دوباره بشناسمش.

فاطمه معتمد آریا درباره نمایشگاه عکس “گاو” و “باد صبا” که به همت سیف الله صمدیان برگزار شده گفت: این نمایشگاه اتفاقی بود که شاید ۳۰ سال به تعویق افتاد و امروز شاهدش هستیم و کاری که آقای صمدیان با حساسیتی که داشتند و فریم به فریم از فیلم‌ها انتخاب و عکسی با این کیفیت بی‌نظیر تهیه کرده‌اند که قصه فیلم را هم روایت می‌کند ،در کمتر جایی از دنیا اتفاق می افتد.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 14951 و در روز پنجشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۰۳:۳۹
2024 copyright.