فاطمه گودرزی: ساخت فیلم کوتاه دشوارتر از فیلم بلند است/دنیای مجازی دنیای خوبی است

دبیر نخستین جشنواره فیلم و عکس مادر درباره ضرورت برگزاری جشنواره‌ها گفت: وقتی مباحث انسانی در قالب فیلم مطرح شود تاثیرش بر مخاطب دو چندان خواهد بود.

خبرگزاری فارس: ضرورت طرح موضوعات انسانی در قالب فیلم/ساخت فیلم کوتاه دشوارتر از فیلم بلند است

فاطمه گودرزی که دبیری جشنواره  فیلم و عکس مادر را عهده دار است در گفت و گوبا فارس، با ابراز خرسندی ازبرگزاری جشنواره های مختلف در کشور گفت: هر جشن و جشنواره ای با خود موجی از شادی به همراه دارد بخصوص زمانی که جشنواره‌ای شکل تخصصی به خود بگیرد و در قالب جشنواره فیلم برگزار شود. از طریق زبان هنر می‌توان دردها و مسائل اجتماعی را مطرح کرد و در معرض دید عموم قرار داد و چه بهتر که این زبان مورد استفاده دربیان دردها فیلم باشد؛ زیرا مردم با فیلم ارتباط بهتری برقرار می کنند، بر این اساس حس می کنم جشنواره های فیلم ازضروریات هستند به خصوص فیلم کوتاه که خودم هم از علاقمندان به این حوزه هستم.

وی در ادامه توضیح داد: معتقدم ساخت فیلم کوتاه به مراتب دشوارتر از فیلم بلند است به دلیل اینکه فیلمساز باید در زمان بسیار کم حرفهای نهایی خود را بیان کند و به مخاطب انتقال دهد و دقت کند که دلنشین و تاثیر گذار هم باشد اما در یک کار سینمایی فیلمساز فرصت دارد که تمامی صحنه های مورد نیازش را کنار هم بچیند تا به نتیجه و مفهوم نهایی دلخواهش برسد و دقیقا به دلیل همین مختصر گویی احساس می کنم حضور جشنواره های فیلم کوتاه ضروری است.

بازیگر مجموعه تلویزیونی «مهر مادری» در خصوص جایگاه فیلم کوتاه در کشور گفت : در حال حاضر شرایط کمی بهتر از قبل شده اما هنوز به آن چیزی که باید نرسیده ایم و من به همین دلیل از جشنواره های فیلم کوتاه بسیار استقبال می‌کنم. و در این زمینه رویدادهایی داشته ایم اما به لحاظ برنامه ریزی های کلان فرهنگی، اتفاق جدی نیافتاده و هنوز این مقوله جای کار دارد. در حال حاضر با توجه به زمان اندکی که مردم در طول روز در اختیار دارند(به دلیل مشغله های بسیار) می باید پیام ها کوتاه و مفید به آنها منتقل شود . مثلاً همانطور که فیلم های سینمای هنر و تجربه مورد استقبال قرار گرفت ؛ ضمن آنکه این باعث می شود تا  مردم با زاویه نگاه های دیگری آشنا بشوند. نگاهی هنرمندانه به مقولات و دردهای جامعه .

وی ادامه داد:  یادآوری موضوعات اخلاقی و انسانی به مردم بسیار اهمیت دارد؛ از هر طریقی که باشد. وقتی مباحث انسانی مطرح باشد باید از هر طریقی برای آشنایی مردم با این موضوعات کمک گرفت . بخصوص زمانی که این موضوعات از زبان هنرمندان در قالب فیلم، عکس، نقاشی  و… بیان شود تاثیرش دوچندان خواهد بود.

گودرزی درباره جشنواره فیلم کوتاه حسنات که به زودی برگزار خواهد شد گفت: این جشنواره هم به لحاظ تخصصی توانسته ازبهترین راه استفاده کند برای بیان پیام های انسانی که همان قالب فیلم کوتاه است و هم به لحاظ موضوعی حضورش ضرورت داشته به این دلیل که نیازاست تا این موضوعات مدام به مردم گوشزد شود. اینکه ما در این جهان به اتکای یکدیگر خلق شده ایم و می باید در کنار هم و دوشادوش هم موفق و خوشبخت باشیم،  و تا جایی که می توانیم به همنوعانمان کمک کنیم.

بازیگر فیلم‌های «می خواهم زنده بمانم» و «غزال» در پایان اظهار داشت : به نظر می رسد که دنیای مجازی دنیای فوق العاده خوب و در دسترسی شده برای مطرح کردن بسیاری از مسائل و دغدغه های روز جامعه و یکی از علاقمندی های جوانان و نوجوانان گذراندن ساعتها از وقت خود در دنیای مجازی است که می شود ازاین فضا در جهت انتقال مفاهیم به خوبی بهره برد؛ همان طوری که بسیاری از دوستان برخی مسائل اجتماعی را به صورت کلیپ های کوتاهی آماده و در دنیای مجازی پخش می کنند تا همگان نسبت به آن موضوع ذهنیت و آگاهی درستی پیدا کنند و این خودش راهی مناسب برای گفتن پیامهای مفید و آموزنده است.

 

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 5826 و در روز یکشنبه ۱ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۲:۵۴
2024 copyright.