فرجی در گفت‌وگو با سینماسینما مطرح کرد / کاهش مخاطبان سینما نسبت به سال ۹۵

غلامرضا فرجیسینماسینما ، علی پاکزاد – غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش اعلام کرد، استقبال مخاطبان از سینما نسبت به سال  نود و پنج کاهش یافته است.

به گزارش سینماسینما، سخنگوی شورای صنفی نمایش بر این باور است امسال استقبال مخاطبان از فیلم‌های اکران نوروزی به نسبت سال قبل کاهش یافته است.

فرجی درباره اکران های سال ۹۶ گفت: «اگر بخواهیم در مجموع محاسبه کنیم تعداد کسانی که به سینما آمده‌اند نسبت به سال گذشته کاهش یافته است. البته این تفاوت محسوس نیست. استقبال مخاطبان به المان‌های زیادی مرتبط می‌شود. چرخه تولید فیلم‌ها بسیار حائز اهمیت است. ساختار و تبلیغات فیلم در فروش آن تاثیرگذار است. همه این موضوعات فرایندی است که در چرخه اکران اثر می‌گذارد.»

او ادامه داد: «نحوه میزبانی سالن های سینما از مردم نیز این میان تاثیر گذار بوده است.تبلیغات فیلم ها نسبت به سال گذشته دچار تغییراتی شده بود. امسال تبلیغات ماهواره ای نداشتیم. تلویزیون هم تا حدی کمک کرد. اما انتظار ما این بود که بیش از این صدا سیما به سینما کمک کند، هرچند که وضعیت امسال نسبت به سال گذشته بهتر بود.»

فرجی درباره اکران فیلم ها و نوع انتخاب آنها در نوروز۹۶ گفت: «اکثر اهالی سینما می دانند ؛ که هر سینماگر یا سرمایه گذاری مایل است فیلمش در بهترین شرایط اکران شود.ازمنظر دیگر موضوع تولید و اکران در تهران با هم نمی خواند و هماهنگ نیست. تولیدات ما طی سالهای گذشته همواره بیشتر از اکران فیلم‌هایمان بوده است. به هر حال شرایط سخت می شود»

او در پایان اضافه کرد:«قطعا فیلم‌هایی که در جشنواره خروجی خوبی دارند و مورد استقبال قرار می گیرند در زمان اکران نیز موفق خواهند بود. عموما همه انتظار دارند که فیلمشان در زمان خوبی اکران شود. اکران های پیش رو در ماه مبارک رمضان است. امیدوارم که بحث تبلیغات آنها در تلویزیون به خوبی پوشش داده شود.»

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 54336 و در روز سه شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۲۸:۴۶
2024 copyright.