فرح بخش: رضاداد و ایل‌بیگی بدشان نمی‌آید زیر پای ایوبی را خالی کنند

فرح بخشحسین فرح بخش تهیه کننده سینما معتقد است مسائل سینما به دلیل تخصصی بودن نیازمند این است که به دست خود اهالی سینما حل و فصل شود، اما مسئله اینجاست که حضور برخی آدم‌های غیرسینمایی در بدنه سازمان سینمایی سبب می‌شود منازعات سینما به انحراف کشیده شود.
به گزارش سینماسینما، این سینماگر از حبیب ایل‌بیگی و علیرضا رضاداد به عنوان مدیرانی یاد کرد که اقدامات آنها سبب بروز مشکلات زیادی در سینمای کشور شده است. او از این افراد به عنوان رانت‌خوارانی نام می‌برد که به دلیل غفلت و تصمیمات غلط حجت‌الله ایوبی وارد سینما شده‌اند، ولی نه تنها شناخت درستی از سینما ندارند بلکه به دلیل نگاه غیردلسوزانه به سینما شرایط بدی برای سینما رقم زده‌اند و همین مدیریت‌های غلط سبب می‌شود که دعوا و مشکلات سینما در داخل خانواده سینما حل نشود و به بیرون سرایت پیدا کند. فرح‌بخش از رضاداد و ایل‌بیگی به عنوان افرادی یاد کرد که بدشان نمی‌آید زیر پای ایوبی را خالی کنند و خودشان جای او بنشینند.

به اعتقاد فرح‌بخش، رضاداد و ایل‌بیگی افرادی هستند که برای حجت‌الله ایوبی دشمن درست می‌کنند. «ایل‌بیگی زمانی نه چندان دور در سیمافیلم در بخش روابط عمومی کار می‌کرده و منشی دفتر بوده و سپردن مسئولیت حساسی چون ارزشیابی و نظارت سینمایی به وی اساساً کار غلطی بوده است و همین اشتباهات سبب شده مدیریت سینمایی دولت یازدهم عملکرد ضعیفی از خود بر جای بگذارد. اگر این ضعف‌ها وجود نداشت کمیسیون فرهنگی اساساً به ماجراهای سینما ورود پیدا نمی‌کرد.» مسعود فراستی در سینمای ایران تنها به اندازه یک نفر تأثیرگذار است. او نه پست و مقامی در سینما دارد و نه از رانت‌های دولتی برخوردار است. پس اظهارنظر او در کمیسیون فرهنگی هم تنها به اندازه اظهارنظر یک نفر تأثیرگذار خواهد بود و نباید آن را زیاد بزرگ کرد. فراستی مسئول نابسامانی‌های فعلی سینما نیست. مسئول مشکلات سینما مدیریت چهار ساله حجت‌الله ایوبی بر سازمان سینمایی است.

منبع :روزنامه جوان

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 46481 و در روز چهارشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۷:۰۸
2024 copyright.