فرهاد اصلانی استقلالی شد/ مستندی درباره تیم پرطرفدار پایتخت

فرهاد اصلانی بازیگر سینما و تلویزیون به فیلم تاریخ باشگاه فوتبال استقلال با عنوان «آبی به رنگ آسمان» پیوست.

به گزارش سینماسینما، فیلم مستند تاریخ باشگاه استقلال با نام تازه «آبی به رنگ آسمان» که نام قبلیش «۴ فینال آسیا» بود، توسط امیر رفیعی کارگردانی و تهیه می شود که پیشتر مستند «من ناصر حجازی هستم» را ساخته بود.
فرهاد اصلانی درباره حضورش در «آبی به رنگ آسمان» گفت: احترام به تمام پیشکسوتان فوتبال به ویژه بزرگان باشگاه استقلال تهران از جمله ناصر حجازی باعث شد تا در این اثر حضور داشته باشم.
وی ابراز امیدواری کرد این فیلم کاری ماندگار شود و تاثیر به سزایی در فرهنگسازی هرچه بهتر برای این رشته ورزشی پرمخاطب داشته باشد چراکه حمایت از ساخت چنین آثاری باعث می شود تا جوانان بیشتر به نقش و اهمیت زحماتی که گذشتگان کشیده اند، پی ببرند.
به جز فرهاد اصلانی، همایون ارشادی و سیامک انصاری نیز از دیگر راویان این فیلم بوده اند.
رضا یزدانی خواننده کشورمان که ضبط صدای راویان در استودیوی شخصی وی انجام می گیرد، ترانه تیتراژ پایانی این فیلم را می خواند.
در این مستند که خشایار الوند نویسنده سینما و تلویزیون نگارش متن و رضا تاری وردی تدوین آن را انجام می دهند، بیش از ۷۰ نفر از بزرگان باشگاه استقلال تهران هم حضور داشته اند.
علی فتح الله زاده مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال تهران، امیر رفیعی را در تهیه و تولید فیلم همراهی کرده است و شهاب کاظمی از کارگردانان و مدیران شبکه نمایش خانگی به عنوان مشاور پروژه در این مستند حضور دارد.
باشگاه استقلال یکی از دو باشگاه پرهوادار و پرافتخارترین باشگاه فوتبال در ایران است که در چهارم مهرماه ۱۳۲۴ در شهر تهران بنیان‌گذاری شده‌است. استقلال تا پیش از انقلاب ایران در ابتدا دوچرخه‌سواران و سپس تاج نام داشت.
این باشگاه هم‌اکنون در لیگ برتر و جام حذفی ایران بازی می‌کند. استقلال با ۱۵ عنوان قهرمانی در جام باشگاه‌های تهران و ۵ عنوان قهرمانی در جام حذفی تهران با ۲۰ عنوان استانی پرافتخارترین تیم تهران است.
استقلال همچنین با ۸ قهرمانی در بالاترین دسته فوتبال ایران، لیگ منطقه‌ای ایران یک بار، جام تخت جمشید یک بار، لیگ قدس یک بار، جام آزادگان ۲ بار و لیگ برتر ۳ بار، دومین تیم پرافتخار در لیگ ایران و با ۶ قهرمانی و ۴ نایب قهرمانی، پرافتخارترین تیم در جام حذفی ایران است.
در مجموع استقلال با کسب ۳۶ عنوان قهرمانی رسمی در استان، لیگ، جام حذفی و جام باشگاه‌های آسیا پرافتخارترین تیم ایران است.
همچنین بعد از برگزاری ۱۶ دوره لیگ برتر ایران این باشگاه در مجموع امتیازهای تیم‌ها، بیشترین گل زده و بیشترین برد در رتبه اول است.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 74292 و در روز شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۵۹:۰۹
2024 copyright.