فروش سینمای آمریکا به ۱۲ میلیارد دلار نزدیک شد/ یکه‌تازی فیلم جدید ستاره «بازی تاج و تخت»

در آستانه تعطیلات سال نوی میلادی گیشه سینمای جهان داغ و با حضور فیلم‌های پر فروش «آکوا من» و «بازگشت مری پاپینز» رکوردی تازه در گیشه سینمای جهان ثبت شد.

به گزارش سینماسینما، هفته گذشته سینمای جهان پذیرای آثار متنوع در ژانرهای متفاوت بود. از «آکوا من» با بازی ستاره «بازی تاج و تخت» تا «بازگشت مری پاپینز» با درخشش امیلی بلانت در نقشی نوستالژیک برای سینمادوستان آثار متنوعی روی پرده رفتند.

فروش رویایی و رکوردشکنی سینِما در سال ۲۰۱۸

هفته گذشته در هیاهوی اکران پرسروصدای فیلم‌های پررنگ لعاب فروش سالانه گیشه سینمای آمریکای شمالی از مرز رکورد پیشین که ۱۱ میلیارد و ۳۸۳ میلیون دلار بود عبور کرد. به این ترتیب ۲۰۱۸ پرفروش‌ترین سال تاریخ سینمای آمریکا لقب گرفت و از آن‌جا که آمریکای شمالی بزرگترین بازار سینمای جهان است این رکورد در جهان هم بی‌رقیب است.

به باور کارشناسان گیشه سینِما فروش نهایی سینمای آمریکای شمالی در پایان سال ۲۰۱۸ چیزی فراتر از ۱۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار خواهد شد.

در هفته‌ای که رکورد فروش سالانه شکسته شد، سه فیلم «آکوامن»، «بازگشت مری پاپینز» و «تبدیل‌شوندگان: بامبل‌بی» به ترتیب با فروش ۶۷، ۲۲ و ۲۱ میلیون دلار پرفروش‌ترین آثار بودند.

«آکوامن» فیلمی با حضور بازیگری که در «بازی تاج و تخت» ستاره شد

جیسون موموآ بازیگر نقش اصلی فیلم «آکوامن» به کارگردانی جیمن ون است. موموآ که با بازی در سریال «بازی تاج و تخت» ستاره شد در این فیلم کنار امبر هرد، ویلم دفو و پاتریک ویلسون جلوی دوربین رفته است.

این فیلم از جمله آثار پرهزینه هالیوود به شمار می‌رود و ساخت آن ۲۰۰ میلیون دلار آب خورده است. با توجه به اینکه فروش فیلم پیش از آمریکا در دیگر نقاط جهان آغاز شده بود، تا کنون رقم فروش جهانی آن از ۴۸۲ میلیون دلار فراتر رفته است.

بازگشت یک فیلم خاطره‌انگیز با ستاره‌های جدید سینِما

«مری پاپینز» به سینِما بازگشت اما این بار به جای جولی اندروز در نقش اصلی باید به تماشای امیلی بلانت نشست. کلاسیک «مری پاپینز» سال ۱۹۶۴ با بازی جولی اندروز و دیک‌ ون‌دایک روی پرده رفت و حال پس از چند دهه امیلی بلانت در فیلم جدید کنار لیل مانوئل‌میراندا خالق موزیکال مشهور «همیلتون» این فیلم خاطره‌انگیز را تکرار کرده است.

«بازگشت مری پاپینز» هم فیلمی پرهزینه است و ساختش ۱۳۰ میلیون دلار خرج روی دست استودیو گذاشته است.

جولی اندروز ستاره کلاسیک «مری پاپینز» در فیلم جدید حضور نیافت اما دیک ون‌دایک که در کلاسیک «مری پاپینز» بازی کرده در این فیلم جدید حضوری کوتاه جلوی دوربین داشت.

فیلم جدید کلینت ایستوود در نهمین دهه زندگی

فیلم «قاچاق‌بر» پنجمین فیلم پرفروش گیشه آمریکای شمالی در هفته گذشته بود که با فروش ۹ میلیون و ۳۰۰ هزار دلاری در سه روز پایانی هفته دست یافت. کلینت ایستوود در این فیلم کارگردان، تهیه‌کننده و بازیگر نقش اصلی است.

ایستوود در ۸۸ سالگی نقش یک پیرمرد ۹۰ ساله را بازی می‌کند که از کهنه‌سربازان جنگ کره است اما زندگی دشواری دارد و در پی مشکلات مالی مجبور به قاچاق کوکایین می‌شود.

اکران محدود فیلم‌های درخشان

هفته گذشته فیلم «جنگ سرد» اثر تحسین شده پاول پاولیکوفسکی که جایزه بهترین کارگردانی جشنواره فیلم کن را دریافت کرد به صورت محدود در سه سینِما روی پرده رفت و در هر سینِما بیش از ۱۸ هزار دلار فروش داشت. این میزان از فروش برای یک فیلم غیرانگلیسی‌زبان رقم چشمگیری است.

البته پاولیکوفسکی یکبار با فیلم «ایدا» برنده جایزه اسکار شده و برای سینِما دوستان چهره آشنایی دارد.

در این میان فیلم «مری ملکه اسکاتلند» با افزایش تعداد سینماهای محل اکران به ۷۹۵ سالن توانست به فروش ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار دلاری دست پیدا کند و دهمین فیلم پرفروش هفته گذشته لقب بگیرد.

نام فیلمفروش هفتگی (میلیون دلار)مجموع فروش (میلیون دلار)بودجه

(میلیون دلار)

آکوامن

Aquaman

۶۷.۴۷۲.۱۲۰۰
بازگشت مری‌ پاپینز

Mary Poppins Returns

۲۲.۳۳۱۱۳۰
تبدیل‌شوندگان: بامبل‌بی

Bumblebee

۲۱۲۱۱۳۵
مردعنکبوتی: در دنیای عنکبوتی

Spider-Man: Into The Spider-Verse

۱۶.۷۶۴.۸۹۰
قاچاق‌بر

The Mule

۹.۹۳۵۵۰
گرینچ

Dr. Seuss’ The Grinch

۸.۱۲۵۳.۳۷۵
پرده دوم

Second Act

۶.۵۶.۵۱۶
رالف اینترنت را خراب می‌کند

Ralph Breaks the Internet

۴.۵۱۶۲۱۷۵
به مارون خوش‌آمدید

Welcome to Marwen

۲.۳۲.۳۳۹
مری ملکه‌ اسکاتلند

Mary Queen of Scots

۲.۲۳.۵

منبع: خبرآنلاین

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 102050 و در روز دوشنبه ۳ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۵۳:۱۸
2024 copyright.