فروش سینما در نوروز ۹۶ نسبت به سال گذشته ۲ میلیارد تومان افزایش داشته است

علی سرتیپی تهیه کننده سینما، فروش فیلم های نوروز ۹۶ را راضی کننده دانست و گفت: فروش سینما در نوروز امسال نسبت به سال گذشته، ۲ میلیارد تومان افزایش داشته است.
به گزارش سینماسینما، علی سرتیپی درباره میزان فروش نوروزی فیلم‌ها و مقایسه آن با سال گذشته افزود: با توجه به آثار به نمایش درآمده در ایام نوروز، در مجموع فروش فیلم‌ها راضی کننده بود.

وی با بیان اینکه مخاطبان سینما نسبت به سال گذشته کمتر شده است، تصریح کرد: البته به لحاظ درآمد فروش فیلم ها نسبت به سال ۹۵ رشد داشته ایم.

مدیرعامل موسسه پخش کننده «فیلمیران» گفت: به لحاظ فروش فیلم های اکران نوروز نسبت به سال قبل ۱۸ درصد رشد و به لحاظ تعداد مخاطب ۱۲ درصد کاهش داشته است.

سرتیپی صدا وسیما را در افزایش مخاطب سینما بسیار موثر دانست و افزود: همواره وقتی فیلم ها به طور منظم و خوب در رسانه ملی تبلیغ شده، سیر صعودی مخاطبان سینما را شاهد بوده ایم.

تهیه کننده فیلم سینمایی «دراکولا» ادامه داد: با توجه به اینکه امسال هیچ فیلمی از شبکه‌های ماهواره تبلیغ نشد، بنابراین توقع ما از صدا و سیما این است که حمایت‌های بیشتری از فیلم‌ها در حال اکران داشته باشد.

وی درباره کاهش مخاطبان سینما نیز گفت: فیلم‌هایی که در اکران نوروز امسال به نمایش درآمد به نظرم چینش خوبی نداشت، همچنین تعداد محدودی از فیلم‌های اکران نوروز تبلیغات تلویزیونی داشتند که باعث کاهش مخاطبان سینما شد.

تهیه کننده فیلم سینمایی «شهر موش‌ها ۲»، با بیان اینکه صدا وسیما باید به تمامی فیلم های در حال اکران نگاه مثبت داشته باشد، خاطرنشان کرد: درواقع این نگاه باعث رشد مخاطب سینما می شود.

سرتیپی با بیان اینکه تعداد سئانس‌های فوق العاده نوروز امسال راضی کننده بود، گفت: با توجه به اتفاقاتی که در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر افتاد احساس می‌کردیم استقبال از گیشه ضعیف باشد اما در طول ۱۲ روز اول فروردین نسبت به سال گذشته ۲ میلیارد تومان، سینماها فروش بهتری داشته اند.

در اکران نوروز امسال ۶ فیلم «خوب، بد، جلف»، «گشت ۲»، «یک روز بخصوص»، «ماجرای نیمروز»، «سه بیگانه» و «آباجان» به نمایش درآمدند.

منبع: ایرنا

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 50672 و در روز سه شنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۲۷:۴۱
2024 copyright.