فروش هفتگی سینمای ایران/ «سلام بمبئی» همچنان در صدر با وجود افت گیشه

سلام بمبئی (۴)جدول فروش هفتگی سینمای ایران با اعلام صدرنشینی مجدد فیلم «سلام بمبئی» منتشر شد. این فیلم با وجود این صدرنشینی نسبت به تمامی هفته ها با افت گیشه روبرو شده است.
به گزارش سینماسینما، از نکات قابل توجه جدول فروش این هفته از سینمای ایران می توان به اکران ناموفق دو فیلم «ما همه گناهکاریم» و «شاباش» در اولین هفته های اکران خود اشاره کرد. این دو فیلم با وجود حضور بازیگران فراوان به دلیل نارضایتی مخاطبان از اثر در رتبه های یازدهم و چهاردهم قرار گرفته اند.

همچنین می توان از دو فیلم «خانه ای در خیابان چهل و یکم» و «هفت ماهگی» به عنوان تازه اکران شده های موفق یاد کرد. این دو فیلم به ترتیب در رتبه های چهارم و دوم جدول جای دارند.

فیلم «سلام بمبئی» که همچنان در هجمه انتقادهای فراوان از سوی اکثریت اهالی هنر روبرو است این هفته برای ششمین بار در صدر جدول فروش قرار گرفت. این فیلم طی هفته جاری به فروشی معادل ۶۸۵,۱۹۴,۰۰۰ تومان دست پیدا کرد.

آخرین ساخته قربان محمد پور این هفته با داشتن ۱۴۸ سینما به فروش معادل ۱۰,۸۳۹,۵۷۷,۰۰۰ تومان رسید و تا همچنان در گذر از مرز ۱۱ میلیارد ناکام بماند. این فیلم نسبت به هفته های گذشته افت چشمگیری در مخاطب و فروش داشته است.

در خلاصه داستان سلام بمبئی آماده است: داستان آشنایی یک دختر هندی و یک پسر ایرانی را روایت می‌کند که هر دو دانشجوی پزشکی هستند و درگیر اتفاقات پیچیده‌ای می‌شوند.

محمدرضا گلزار، بنیامین بهادری، دیا میرزا، شایلی محمودی، گلشن گروور و بهروز چاهل در این فیلم به کارگردانی “قربان محمدپور” به ایفای نقش پرداخته اند.

بنیامین بهادری، سلام بمبئی

 

فیلم «هفت ماهگی» در دومین هفته از اکران خود به دنبال موفقیت هفته گذشته در گیشه به فروشی معادل ۳۵۸,۶۴۱,۰۰۰ تومان رسید تا با توجه به تعداد یک سومی سینماهای خود نسبت به «سلام بمبئی» در جایگاه دوم بایستد.

بین دو خانواده طبقه متوسط شهری اختلافی رخ می دهد که برای رفع اختلاف ها با نظرهای مختلفی مواجه هستند. این بخش اصلی داستانی است که فیلم “هفت ماهگی” بر اساس آن ساخته شده است.

حامد بهداد، باران کوثری، پگاه آهنگرانی، هانیه توسلی، احمد مهران فر، فرشته صدرعرفایی، بهناز جعفری و رضا بهبودی از جمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش می پردازند.

آخرین ساخته هاتف علیمردانی با داشتن ۶۶ سینما به فروش کلی ۷۱۴,۳۵۰,۰۰۰ تومان در هفته دوم دست یافته است.

هفت ماهگی

 

نماینده سینمای کمدی ایران در فصل زمستان طی هفته گذشته با افزایش ۱۴ میلیونی در فروش توانست در رتبه سوم جدول مانده و از جایگاه هفته پیش خود دفاع کند.

آخرین ساخته محمدرضا ممتاز با داشتن ۷۳ سینما و پس از ۳ هفته به فروش کلی ۴۶۵,۴۵۱,۰۰۰ تومان دست پیدا کرده است. «چهار اصفهانی در بغداد» طی هفته جاری ۱۳۴,۲۵۱,۰۰۰ تومان فروخت.

اکبر عبدی، نسرین مقانلو، قاسم زارع، کیمیا باباییان، ارژنگ امیرفضلی، جعفردهقان، پوراندخت مهیمن بازیگرانی هستند که در این فیلم نقش آفرینی می کنند.

این فیلم زندگی خانواده اصفهانی را روایت می‌کند که با وجود مشکلات پیش رویشان درگیر جنگ می شوند همین مسئله برای آن‌ها حواشی مختلفی در پی دارد.

چهار اصفهانی در بغداد

 

دعواى دو برادر، بحرانى را در خانواده ایجاد می کند. مادر این خانواده و دو عروسش که در سه طبقه یک خانه زندگى می کنند سعى می کنند هرکدام به تنهایى بار مشکلات پیش آمده در زندگیشان را به دوش کشند و این داستان فیلمنامه «خانه ای در خیابان چهل و یکم» را شکل داده است.

مهناز افشار، علی مصفا، سهیلا رضوی، سارا بهرامی، آرش مجیدی، علیرضا کمالی، مانی رحمانی، مانیا علیجانی، علیرضا نیکدل، بهناز نادری، بهزاد داوری، جمشید صفری، مجید رحمتی، بابک جعفریه، سارا نجفی و علی‌ سخن‌گو از جمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش می پردازند.

آزیتا ایرایی فیلمنامه این اثر را بر اساس طرحی از حمیدرضا قربانی نوشته و قربانی کارگردانی آن را بر عهده دارد. این فیلم در اولین هفته از اکران خود با فروش ۱۰۹,۸۳۳,۰۰۰ تومان در رتبه چهارم ایستاده است.

خانه ای در خیابان چهل و یکم

 

داستان«جنجال در عروسی» در یک جشن عروسی اتفاق می افتد. در یک مراسم عروسی کودکان را به محل برگزاری جشن راه نمی دهند و به کلبه ای در انتهای باغ تبعید می کنند. بچه ها متوجه می شوند برگزارکنندگان مراسم قاچاقچی مواد مخدر هستند، لذا تصمیم می گیرند تا جشن را به هم بزنند و این آغاز ماجراست.

اولین فیلم سه بعدی ایران در ششمین هفته از اکران خود فروش خوبی را به ثبت رساند و توانست رتبه پنجم خود را بار دیگر حفظ کند. این فیلم طی هفته گذشته به فروشی معادل ۹۵,۳۴۲,۰۰۰ تومان دست یافت و جایگاه هفته گذشته خود را تکرار کرد.

علیرضا خمسه، میرطاهر مظلومی، نعیمه نظام دوست، مرتضی ضرابی، محمدرضا بحری، مهدی قانع، صاحب حائری زاده، علیرضا حائری زاده و سعید خبیری از بازیگران این فیلم هستند.

جنجال در عروسی با ۴۲ سینما پس از شش هفته به فروش کلی ۹۸۴,۵۲۹,۰۰۰ تومان دست یافته است.

جنجال در عروسی

 

فیلم های «وارونگی» با ۸۱,۲۱۹,۰۰۰ تومان، «لاک قرمز» با ۶۷,۰۳۴,۰۰۰ تومان، «مشکل گیتی» با ۶۳,۷۵۰,۰۰۰ تومان، «گیتا» با ۵۶,۰۷۹,۰۰۰ تومان و «یتیم خانه ایران» با ۴۷,۳۶۰,۰۰۰ تومان فروش رتبه های ششم تا دهم جدول هفتگی فروش را در اختیار دارند.

منبع: میزان

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 40905 و در روز پنجشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۲۰:۱۳
2024 copyright.