«فصل فراموشی فریبا» بهترین فیلم جشنواره هرات شد

فصل فراموشی فریبافصل فراموشی فریبا» ساخته عباس رافعی و انیمیشن «ماهی سرخ شده» لیلا خلیل زاده موفق به دریافت جایزه بهترین فیلم و بهترین انیمیشن از جشنواره «هرات» شدند.

به گزارش «سینماسینما» جشنواره بین المللی «هرات» که روی موضوع زنان در سینما تمرکز دارد بعد از سقوط دولت طالبان سومین دوره خود را برگزار کرد و در این دوره میزبان فیلم هایی از کشورهای ایران، لبنان، روسیه، میانمار، هنگ کنگ، آمریکا، هلند و هندوستان بود.

این جشنواره در دو بخش رقابتی اصلی داخلی و بین الملل برگزار شد که در بخش بین الملل ۱۳ فیلم از کشورهای فوق با یکدیگر رقابت کردند و در شب اختتامیه جشنواره که بیست و دوم مهرماه در ارگ تاریخی هرات برگزار شد از سینمای ایران علاوه بر فیلم «فصل فراموشی فریبا» که جایزه اصلی بهترین فیلم سینمایی را دریافت کرد. فیلم انیمیشن «ماهی سرخ شده» به کارگردانی لیلا خلیل زاده به عنوان بهترین انیمیشن جشنواره انتخاب شد و فیلم کوتاه «آپارتمان مورچه ها» به کارگردانی توفیق امانی موفق به دریافت تندیس افتخار از هیأت داوران شد.

فیلم «فصل فراموشی فریبا» به کارگردانی و تهیه کنندگی عباس رافعی هفته گذشته نیز در جشنواره یونیورسال آمریکا به عنوان بهترین فیلم سینمایی و بهترین بازیگر زن موفق به کسب جایزه اصلی این جشنواره شد.

این فیلم داستان زندگی زنی است که گذشته نامتعارفش روی سایه زندگی عاشقانه اش انداخته و تلاش او برای فرار از این گذشته سرنوشت نافرجامی را برای او رقم می زند و اکنون که همسرش تصادف کرده و در بیمارستان بستری است او مجبور می‌شود برای امرار معاش و تامین هزینه‌های بیمارستان با وانت او کار کند.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 4014 و در روز شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۶:۵۳
2024 copyright.