فیلمبرداری «شاه ماهی» پایان یافت

کارگردان فیلم سینمایی «شاه ماهی» با اشاره به اینکه کرونا فرصت‌های شغلی را در سینما گرفته است، تاکید کرد مدیران دولتی باید در این شرایط به خصوص در حوزه اکران از سینماگران حمایت کنند.

به گزارش سینماسینما، نادر مقدس تهیه‌کننده و کارگردان سینما با اشاره به پایان یافتن فیلمبرداری فیلم سینمایی «شاه ماهی» گفت: سال گذشته که فیلمبرداری این پروژه سینمایی را آغاز کردیم فکر می‌کردم در همان سال فیلمبرداری پروژه به پایان می‌رسد، اما به دلیل شیوع ویروس کرونا چند پلان از این فیلم باقی ماند.

وی بیان کرد: با شیوع ویروس کرونا تمام فرصت‌های ادامه کار از ما گرفته شد، تا در نهایت در سال جاری چند پلان باقی مانده را جلوی دوربین بردیم، البته این را باید بگویم که تدوین «شاه‌ماهی» سال گذشته توسط محمدعلی سجادی تقریباً تمام شده بود.

این کارگردان سینما تاکید کرد: در حال حاضر فیلم توسط محمود موسوی‌نژاد در حال صداگذاری است و به‌زودی نیز دیگر مراحل این فیلم از جمله ساخت موسیقی آن آغاز می‌شود.

مقدس درباره پیش‌بینی شرایط اکران با توجه به وضعیت سینماها در سایه کرونا گفت: تمام تلاش من این است که بتوانم فیلم را در شرایط مناسب اکران کنیم، البته همه چیز بستگی به این دارد که شرایط جامعه از نظر شیوع ویروس کرونا چگونه است، البته این را باید بگویم این فیلم را برای اکران عمومی و آنلاین آماده می‌کنیم.

وی تاکید کرد: البته اکران آنلاین دشواری‌های خاص خود را دارد و فیلم هنوز بیرون نیامده به سرعت قاچاق می‌شود و همین مساله سبب می‌شود به صاحبان فیلم صدمه مالی زده شود، این را باید بگویم زمانی که مسئولان شیوه اکران آنلاین را در نظر گرفته‌اند خودشان نیز باید کاری کنند که آسیب کمتری به تهیه‌کنندگان وارد شود. چرا که سرمایه‌گذاری این روزها در سینما سخت است و زندگی همه ما به اکران فیلم‌هایمان بستگی دارد.

این کارگردان سینما درباره محتوای فیلم تازه خود نیز توضیح داد: «شاه ماهی» فیلمی است که موضوع آن درباره جوانان است و فکر می‌کنم برای نسلی بین ۱۶ تا ۲۲ سال می‌تواند جذابیت‌های خود را داشته باشد. این دست از فیلم‌ها در سینمای ایران کمتر ساخته می‌شود و کمتر روی آن مانور داده می‌شود، به همین دلیل امیدوارم با اکران این فیلم بتوانیم نسلی از جوان‌ها را به سینما بکشانیم.

وی بیان کرد: یکی دیگر از مشکلاتی که کرونا برای سینمای ایران به وجود آورده است، بسته شدن سینماها است، با توجه به اینکه استان مازندران همچنان در وضعیت قرمز قرار دارد، سینمای «هنر و تجربه» بابل ۷ ماه یعنی از اسفند ماه تا به امروز تعطیل است و شرایط را برای سینمادوستان در این شهر سخت کرده است.

مقدس در پایان گفت: این سینما از ابتدای راه‌اندازی توانست برنامه‌های خوبی را چه در حوزه نمایش فیلم و چه در حوزه نقد و بررسی فیلم، ارایه کند که مخاطبان خود را نیز جذب کرده بود، به گونه‌ای که همچنان سینماروها در این شهر سراغ باز شدن سینما را از ما می‌گیرند.

منبع: مهر

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 143720 و در روز جمعه ۱۸ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۰۳:۳۹
2024 copyright.