فیلمبردار فیلمی که موضوعش درباره اتفاقات ۸۸ است: «ماه گرفتگی» سیاسی نیست

مرتضی غفوری حامد بهداد شهرام شاه‌حسینیفیلمبردار فیلم سینمایی «ماه گرفتگی» با بیان اینکه این فیلم سیاسی نیست از جوسازی برخی با استفاده از چند عکس از یک سکانس آن سخن گفت.

به گزارش سینماسینما، مرتضی غفوری فیلمبردار سینما  درباره فعالیت های اخیر خود گفت: ابتدای سال جاری مشغول فیلمبرداری فیلم سینمایی «سال تحویل» به کارگردانی سیاوش اسعدی بودم و حدود ۱۵ روز در آن پروژه سینمایی به فیلمبرداری پرداختم. بعد از آن به کار در فیلم سینمایی «ماه گرفتگی» به کارگردانی مسعود اطیابی پراختم و در حال حاضر نیز مشغول فیلمبرداری فیلم سینمایی « کمدی انسانی» به کارگردانی محمد هادی کریمی هستم.

وی در ادامه با اشاره به فیلم سینمایی «ماه گرفتگی» توضیح داد: برخی فکر می کنند این فیلم در ادامه «قلاده های طلا» و «پایان نامه» است در حالی که اینطور نیست. این را باید بگویم که «ماه گرفتگی» اصلا سیاسی نیست بلکه یک فیلم معمایی و روایت کننده شخصی است که در سال ۸۸ به قتل می رسد اما در نهایت مشخص می شود که او گم شده است.

غفوری عنوان کرد: ما تنها یک سکانس از مواجهه نیروهای گاردی با سبزی ها را در سال ۸۸ در طول فیلم داریم که آن را بازسازی کرده ایم در این سکانس هم بازیگر ما از کنار این حوادث عبور می کند. تمام عکس های منتشر شده از این فیلم مربوط به همان یک سکانس است که برخی با استفاده از آنها جوسازی می کنند.

این فیلمبردار بیان کرد: ۹۰ درصد از فیلم در یک خانه فیلمبرداری شد و تنها ۱۰ درصد از آن خارجی بود البته یک بخش بسیار کوچکی از فیلم را هم در مشهد فیلمبرداری کردیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: فیلمبرداری «ماه گرفتگی» از ابتدا تا انتها به شیوه دوربین روی دست انجام شد، البته این فیلم مشکل و چالش خاصی برای من نداشت.

کامبیز دیرباز ، فریبا کوثری، سارا خوئینی‌ها، الناز حبیبی، قاسم زارع، شهرام عبدلی و ارسلان قاسمی، بازیگران اصلی این فیلم سینمایی هستند.

 

منبع: مهر

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 27290 و در روز یکشنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۱۷:۳۶
2024 copyright.