فیلمسازان بریتانیایی در تلاش برای اکران «فروشنده» مقابل سفارت آمریکا در لندن

اصغر فرهادیبر اساس گزارش اختصاصی «گاردین»، بیش از بیست فیلمساز انگلیسی در تلاشند تا فیلم «فروشنده» را در شب مراسم اهدای جوایز اسکار، مقابل سفارت ایالات متحده آمریکا در لندن اکران کنند. 

به گزارش سینماسینما به نقل از «گاردین»، فیلمسازان و بازیگران انگلیسی سرشناسی همچون مایک‌لی، جولی کریستی، کوین مک‌دونالد، کریا نایتلی و تری گیلیام به مقام رسمی شهر لندن درخواست‌نامه‌ای نوشتند تا مجوز اکران «فروشنده» را در شب مراسم اسکار در لندن دریافت کنند. در میان نام امضاکنندگان، برندگان و نامزدهای پیشین اسکار مانند آندرا آرنولد، جاشوا اوپنهایمر و گلن کلوز به چشم می‌خورد. این نامه صبح امروز (دوشنبه) ارسال شده است.

در بخشی از این نامه آمده:«همانطور که احتمالا می‌دانید، رییس جمهور ایالات متحده در روز بیست و هشتم ژانویه قانونی را وضع کرد برای جلوگیری از ورود پناهندگان و همچنین معلق کردن مجوز ورود هر فردی که از هفت کشور مسلمان (ایران، عراق، سوریه، سودان، لیبی و سومالی) به این کشور می‌آید. این قانون حداقل نود روز اعتبار دارد.

این اقدام، قاطعانه توسط تمام موسساتی که در زمینه حقوق بشر به شکل بین‌المللی فعالیت می‌کنند، محکوم شده است. یکی از نتایج این قانون (به عنوان نشانه‌ و سمبلی برای نتایج دیگر) برنده جایزه اسکار، اصغر فرهادی (کارگردان ایرانی) امکان ورود به آمریکا را بعد از نامزد شدن فیلم «فروشنده» برای جایزه اسکار را ندارد. به همین دلیل به قصد بیان مسالمت‌آمیز و صلح‌جویانه نظر مخالفمان در این برحه سرنوشت‌ساز، می‌خواهیم فیلم آقای فرهادی را در فضای باز مقابل سفارت آمریکا در لندن اکران کنیم. ما باور داریم که به عنوان اعضای جامعه فیلمسازان لندن (شهری که به ارزش‌هایی همچون مدارا، شفقت، و چند فرهنگی بودن شهرت دارد) باید صدای اعتراضمان را به ایالات متحده برسانیم.

ما خواستار آن هستیم که این رویداد را در همبستگی با آقای فرهادی برگزار کنیم اما این اعلام همبستگی قطعا با هزاران مردم بی‌گناهی که زندگی‌شان تحت‌الشعاع این قانون قرار گرفته نیز هست.»

امضا کنندگان این نامه فیلمسازان شهیر انگلیسی همچون: مایک لی، جولی کریستی، دومینیک وست، کریا نایتلی، تری گیلیام، ریدلی اسکات. جاناتان پرایس، کوین مک‌دونالد، کلیو بارنارد. گلن کلوز، نومی راپاس جاشوا اوپنهایمر، مایکل اپتد، کارول مورلی، لیلی کول، الیسون پولتاک، پیتر وبر و… هستند.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 42868 و در روز دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۰۰:۳۷
2024 copyright.