فیلمساز مشهور هنگ کنگی به تهران می‌آید

 موفق‌ترین فیلمساز اهل هنگ کنگ مهمان جشنواره جهانی فیلم فجر است و یک کارگاه آموزشی برگزار می‌کند.

به گزارش سینماسینما، اندرو لاو (Andrew Lau) را می‌توان موفق‌ترین فیلمساز هنگ کنگى قلمداد کرد، لاو به دعوت جشنواره جهانی فیلم فجر به تهران می‌آید و علاوه بر برگزاری یک کارگاه در کاخ جشنواره، در دانشکده سینما و تئاتر و در جمع دانشجویان سخنرانی خواهد کرد.

لاو فعالیت هنرى خود را در دهه ٨٠ میلادى با فیلمبردارى فیلم‌هاى کارگردانان مهمى نظیر وونگ کار وای شروع و سبک خاصى از فیلمبردارى را ابداع کرد. او جوایزى نظیر بهترین فیلمبردارى از جشنواره فیلم هنگ کنگ و اسب طلایی را دریافت کرده است.

در اوایل دهه ٩٠ اندرو وارد دنیای کارگردانى شد و موفق به خلق آثار موفق و مهمى نظیر سه گانه Infernal Affairs شد که در سال ٢٠٠۶ مارتین اسکورسیزى آنرا در قالب فیلم Departed)) «رفتگان» بازسازى کرد و موفق به دریافت اسکار بهترین کارگردانى شد. اندرو لاو موفق به کسب جوایز بهترین کارگردانى از جشنواره فیلم هنگ کنگ، روبان آبى ژاپن ، اسب طلایی تایوان و… شده است. در کارنامه اندرو لاو ، کارگردانى ۴۵ فیلم ، تهیه کنندگى ٣٣ فیلم و فیلمبردارى بیش از ۵٠ فیلم دیده می‌شود.

سی و چهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر به دبیری رضا میرکریمی از اول تا ششم اردیبهشت ماه امسال در پردیس سینمایی چارسو برگزار می شود.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 14768 و در روز جمعه ۲۷ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۴۶:۵۸
2024 copyright.