فیلمی که با هفت مورد اصلاحیه اکران می شود

ماحیفیلم سینمایی”ماحی” به کارگردانی داود خیام پس از اینکه پشت درهای جشنواره از رقابت بازماند بالاخره پس از چندماه با هفت مورد اصلاحیه پروانه نمایش گرفت.
به گزارش سینماسینما، این فیلم که همایون ارشادی، آناهیتا نعمتی و مهران احمدی در آن نقش آفرینی های اصلی را داشته اند، به گفته کارگردان هفته گذشته در تعاملی فرهنگی با شورای پروانه نمایش وزارت ارشاد، با اعمال اصلاحاتی موفق به دریافت پروانه نمایش شد و در آینده ای نزدیک، منتظر اکران خواهد بود.
داود خیام کارگردان فیلم، پس از صدور پروانه نمایش درباره عدم حضور این فیلم در جشنواره سی و چهارم گفت : «متاسفانه، فیلم “ماحی” از باب مصلحت اندیشی فرهنگی و یا به تعبیری سلیقه تهاجمی، مورد بی مهری قرار گرفت و از حضورش در بخش نگاه نوی جشنواره جلوگیری شد، همان زمان و حتی بعدتر از ما درخواست کردند که فیلم اصلاح شود. در این میان ما دقیقا نمی دانستیم کجای این فیلم، به چه دلیل و منظوری “باید” اصلاح شود، با تمامی این ابهامات، مسیر ناهموار پیش رو را طی کردیم تا به امروز رسیدیم»
این کارگردان که «ماحی» نخستین ساخته بلند سینمایی اش محسوب می شود، درباره چگونگی برخورد جشنواره فجربا فیلمش افزود: «در پی همین صحبت ها، ما را تا لحظه اعلام اسامی فیلم های “نگاه نو – فیلم های اول” آرام آرام روی پله های موزه سینما کشاندند و به همین ترتیب این فیلم با زبانی بسته و بی سرو صدا به دلایلی نامشخص از جشنواره فیلم فجر جاماند. »
در پی این اتفاق، فریدون جیرانی که جمعه ٣٠ بهمن ٩۴ در برنامه هفت شبکه سوم سیما بود، در این برنامه انتخاب نشدن “ماحی” در بخش «نگاه نوع » را تلویحاً به دلیل تصمیم شخص دبیر جشنواره دانست و از نبود این فیلم در جشنواره فیلم فجر، ابراز تاسف کرد.
داستان این فیلم که بر اساس اتفاقات واقعی است، بین سال های ۹۱ تا ۹۲ می گذرد که روایت گر شرایط زن فیلم به نام «ماحی» است. شرایطی که بازگوکننده معنای کلمه ماحی است که از آن به معنای محو کننده یا نابود کننده یاد می شود.
آنا نعمتی، مهران احمدی، همایون ارشادی، احسان امانی، سپیده اعلایی، هدی نوری زاده و مریم داوودی از جمله بازیگرانی هستند که در این پروژه سینمایی “ماحی” ایفای نقش کرده اند.
عوامل ماحی عبارتند از نویسنده و کارگردان: داود خیام، تهیه کننده: جوادنوروزبیگی، سرمایه گذار و مجری طرح: روزبه حسینی کارگر، مدیرفیلمبرداری: مسعودسلامی، تدوین: بهرام دهقانی، طراح صحنه: پیام اسکندری، طراح لباس: ملودی اسماعیلی، طراح گریم: محسن دارسنج، صدابردار: منصور شهبازی، طراحی و ترکیب صدا: محمود موسوی نژاد، آهنگساز: بهزاد عبدی دستیاران اول کارگردان: حسین خضوعی، سامان رخصتی، منشی صحنه: سهیلا کاشفی، عکاس: مهدی دلخواسته، مدیر تولید: محمد رضا منصوری و مدیرتبلیغات و مشاور رسانه ای  شیوا آبا

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 18099 و در روز یکشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۱:۲۲
2024 copyright.