فیلم تحسین‌شده جشنواره ونیز راهی فجر جهانی می‌شود

فیلم سینمایی پدر ما«پدر ما» به کارگردانی کلودیو نوچه در جشنواره جهانی فیلم فجر حضور خواهد داشت.

به گزارش سینماسینما، به نقل از ستاد خبری سی‌ و هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، فیلم سینمایی «پدر ما» سومین ساخته کلودیو نوچه کارگردان اهل ایتالیا است. این فیلم در بخش مسابقه هفتادوهفتمین جشنواره فیلم ونیز (بی ناله) به نمایش درآمد و جایزه کوپا ولپی برای بهترین بازیگر مرد به پیرفرانچسکو فاوینو و جایزه گروه فیلمبرداری به رافایلو آله تو اهدا شد.

این فیلم برگرفته از زندگی شخصی کارگردان و روایت دیدار ۲ فرد در زمان حال است که بازگشت‌شان به خاطرات گذشته مسلتزم انتقامی دردناک است؛ ۲ شخص که پیمان دوستی می‌بندند و در نهایت با یکدیگر روایتی دیگرگونه از زندگی را شکل می‌دهند.

همه مسائل از دیدگاه والریو مطرح می‌شود که قهرمانش، پدر پلیس و مقتدرش است. روایت داستان این رفاقت دیرپا با استفاده از قطعه «تابستان» از «چهار فصل» آنتونیو ویوالدی، ضرب‌آهنگی غریب به فیلم بخشیده است و در بخش‌هایی تصاویر را نیز به اوج می‌رساند.

کلودیو نوچه تاکنون ۴ بار در جشنواره فیلم ونیز شرکت کرده بود؛ ۲ بار با آثار کوتاه و ۲ بار با آثار بلند که یکی از آن‌ها با عنوان «صبح بخیر عمان» در هفته منتقدین در سال ۲۰۰۹ حضور داشت. او در سال ۲۰۱۴ نیز با فیلم «جنگل یخ‌زده» با بازی امیر کوستوریتسا در بخش مسابقه جشنواره توکیو و جشنواره فیلم رم شرکت کرده بود.

تجربه تازه این کارگردان در سی‌ و هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر روی پرده خواهد رفت.

سی و هشتمین دوره جشنواره جهانی فیلم فجر از ۵ تا ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ به دبیری محمدمهدی عسگرپور نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده سینما در تهران برگزار می‌شود.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 154801 و در روز چهارشنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۵۹:۵۵
2024 copyright.