فیلم جدید فرهادی با بازی زوج هنری برنده اسکار کلید می‌خورد

javier_bardem-penelope_cruz

یکی از مشهورترین زوج های اسپانیایی زبان دنیای سینما، به احتمال زیاد در فیلم بعدی اصغر فرهادی بازی می‌کنند: «خاویر باردم» و «پنه‌لوپه کروز»، برندگان اسکار.

به گزارش پایگاه خبری سینماسینما به نقل از وب‌سایت نشریه ورایتی، اصغر فرهادی برای فیلم جدیدش که به زبان اسپانیایی ساخته خواهد شد، با پنه‌لوپه کروز و خاویر باردم برای بازی در فیلمش مذاکره کرده است.

El Deseo شرکت اسپانیایی پدرو و آگوستین آلمودوار و Memento شرکت متعلق به الکساندر ماله‌گای، تهیه این فیلم را بر عهده دارند.

ماله‌گای، تهیه‌کننده دو فیلم قبلی اصغر فرهادی گفته این فیلم اسپانیایی از علاقه فرهادی و کروز برای همکاری باهم شکل گرفته است. این تهیه‌کننده اعلام کرده است اصغر فرهادی در حال حاضر در حال نوشتن فیلمنامه است و ماه آینده برای پیدا کردن لوکشین مناسب به اسپانیا سفر خواهد کرد و انتظار این است که فیلمبرداری در تابستان آینده یا اوایل پاییز آغاز شود.

ورایتی در ادامه می‌نویسد: پلات این فیلم مانند اکثر فیلم های فرهادی در هاله ای از ابهام قرار دارد، اما می دانیم داستان حول خانواده ای شراب ساز(winemaker) می چرخد که در نواحی حاشیه ای در اسپانیا زندگی می کنند.

ماله گای به ورایتی گفته فیلم تازه اصغر فرهادی یک تریلر روانشناسانه با اندکی چاشنی آگاتا کریستی است و گیرایی خاصی دارد. اگوستین آلمادور هم گفته است: ما فیلم های فرهادی بسیار تحسین می کنیم و شباهت ها و علایق مشترکی داریم. در گذشته، وقتی چنین نزدیکی‌ای با هنرمندان بزرگی مثل گیلمورو دل تورو داشتیم، این نزدیکی در نهایت به تهیه پروژه هایی مشترک منجر شد.

گفته می‌شود اصغر فرهادی در ابتدا قصد داشت فیلم اسپانیایی اش را اکتبر گذشته در اسپانیا کلید بزند، اما به دلیل دلتنگی به ایران رفته و فیلم فروشنده را آغاز کرده است. مال گای به ورایتی گفته پیچیدگی هایی مثل انتخاب بازیگر این پروژه را به تعویق انداخته و قرار است یک هنرپیشه مرد امریکایی به گروه بازیگران اضافه شود.

پنه‌لوپه کروز سال ۲۰۰۸ برای بازی در فیلم «ویکی کریستینا بارسلونا» ساخته وودی آل» موفق به کسب جایزه اسکار بهترین نقش مکمل زن شد و خاویر باردم که یکی از موفق‌ترین بازیگران غیرآمریکایی یک دهه اخیر محسوب می‌شود نیز سال ۲۰۰۷ برای فیلم «جایی برای پیرمردها نیست» ساخته برادران کوئن جایزه اسکار بازیگری گرفت.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 16850 و در روز پنجشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۵:۴۴
2024 copyright.