فیلم فرهادی در آستانه تاریخی شدن/ «فروشنده» پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران می‌شود

فروشندههفتمین فیلم سینمایی اصغر فرهادی علاوه بر اینکه با جا گذاشتن «من سالوادور نیستم» توانسته لقب پرفروش‌ترین فیلم سال ۹۵ سینمای ایران را به دست آورد، در صورتی که حتی نصف فروش عادی‌اش در روز‌های گذشته را داشته باشد، امروز یا فردا با عبور از فروش فیلم «محمد رسول الله» مجید مجیدی رکورد پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران را به دست خواهد آورد.به گزارش سینما سینما ،توجه به تاکید سخنگوی شورای صنفی نمایش مبنی بر این که جدول فروش مندرج در سایت «سینما تیکت» مرجع اصلی فروش فروش فیلم‌های سینمای ایران است، فیلم سینمایی «فروشنده» به کارگردانی اصغر فرهادی در آخر هفته‌ای که گذشت توانست با رد شدن از فروش ۱۴ میلیارد و ۳۳۰ میلیون تومانی «من سالوادور نیستم» به کارگردانی منوچهر هادی عنوان پرفروش‌ترین فیلم سال ۹۵ را به دست آورد. عنوانی که بعید است تا آخر سال فیلمی بتواند آن را از اثر تازه فرهادی بگیرد.

اما فیلم تازه فرهادی که در جشنواره کن ۲۰۱۶ توانست دو جایزه بهترین فیلم‌نامه و بهترین بازیگر نقش اول مرد را به دست آورد تا چهارشنبه این هفته روی پرده خواهد بود و در صورتی که بتواند کمی بیش از ۲۰۰ میلیون تومان دیگر بفروشد می‌تواند رکورد فروش فیلم «محمد رسول الله» که نزدیک به ۱۴ میلیارد و ۵۷۰ میلیون تومان است را هم رد کند و به تنهایی عنوان پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران را به دست آورد. اتفاقی که با توجه به میانگین فروش این فیلم در در هفته‌های گذشته بسیار محتمل است و بعید نیست قبل از پایان امروز یا نهایتا فردا به شکل رسمی رخ دهد. البته فیلم فرهادی در حالی این رکوردشکنی را به دست می آورد که تقریبا یک سوم فیلم مجیدی روی پرده بوده است.

اگر این رکوردشکنی اتفاق بیافتد آن وقت نماینده سینمای ایران در اسکار ۲۰۱۶ اولین فیلم درامی است که طی دو دهه گذشته توانسته عنوان پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران را به دست آورد. اتفاقی که پیش از تنها برای فیلم های سه ژانر تاریخی، کودک و کمدی رخ داده بود. ضمن اینکه فیلم فرهادی تا همین جا هم بدون احتساب به بالا رفتن قیمت‌ بلیط پربیننده‌ترین فیلم دو دهه اخیر در حوزه آثار درام هم بوده و توانسته بیش از ۱٫۵ میلیون مخاطب جذب کند.

جالب اینجاست که اگر بخواهیم برای احتساب پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران اکران‌های جهانی فیلم ها را در نظر بگیریم با توجه به اکران بسیار موفق فیلم «محمد رسول الله» در ترکیه و احتمال ادامه اکران آن در کشورهای دیگر و از طرفی آغاز اکران‌های جهانی فروشنده در اروپا و آمریکا در هفته‌های آینده می‌توان انتظار داشت که این دو فیلم رقابت جالبی در عرصه جهانی داشته باشند.

«فروشنده» با بازی شهاب حسینی، ترانه علیدوستی، بابک کریمی و فرید سجادی حسینی داستان زندگی زوج جوان و بازیگری به نام عماد و رعناست که در حال بازی در تئاتر «مرگ فروشنده» اثر آرتور میلر هستند. این زوج جوان پس از ورود به خانه‌ای جدید دچار حادثه ای می‌شوند که زندگی‌شان را به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد.

آی سینما

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 32160 و در روز شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۲۸:۱۷
2024 copyright.