فروش بالای فیلم «محمد رسول‌الله» بعد از ده روز نمایش در ترکیه

محمد رسول اللهفیلم «محمد رسول‌الله» در دومین آخر هفته نمایش در سینماهای ترکیه بیش از ۲۷۶ هزار دلار فروش کرد و مجموع درآمدش از اکران در این کشور بعد از ده روز از یک میلیون و صدهزار دلار گذشت.

به گزارش سینماسینما، فیلم مجید مجیدی درباره تولد و کودکی حضرت محمد (ص) در افتتاحیه‌اش در ترکیه ۶۷۷ هزار دلار فروخته بود و سومین فیلم پرفروش هفته بود. با آغاز هفته دوم نمایش، فروش این فیلم افت قابل توجهی داشته و به رده پنجم جدول پرفروش‌های ترکیه سقوط کرده است.

اما بر اساس آمار منتشر شده در وب‌سایت «باکس آفیس ترکی» مجموع فروش این فیلم بعد از ده روز به رقم سه میلیون و ۷۷۱ هزار لیر (معادل ۱ میلیون و ۱۸۶ هزار دلار) رسیده که رقم قابل توجهی است.

با توجه به این که قیمت دلار در بازار امروز حدود ۳۶۰۰ تومان است، فیلم «محمد رسول‌الله» طی ده روز اکران در ترکیه بیش از ۴ میلیارد و ۲۶۹ هزار تومان فروش کرده است. این در حالی‌ست که کل درآمد این فیلم در داخل ایران بعد از ۹ ماه نمایش حدود ۱۶ میلیارد تومان بود.

با آغاز اکران این فیلم در روسیه و ادامه نمایش در ترکیه می‌توان حدس زد که مجموع فروش خارجی فیلم مجیدی به سرعت از درآمد اکران داخی بیشتر خواهد شد و این اتفاق بار دیگر وضعیت اسفناک ظرفیت نمایش فیلم در ایران را یادآوری می‌کند.

«محمد رسول‌الله» تنها فیلمی‌ست که به دلیل دستور وزارت ارشاد این امکان را به دست آورد که همزمان در دو گروه سینمایی به نمایش درآید و تعداد زیادی سالن در اختیارش بود و مدت طولانی روی پرده سینماها ماند. با این حال تعداد سالن‌های نمایش دهنده‌اش در یک کشور خارجی حدود سه برابر تعداد سالن‌هایش در داخل ایران است و یکی از دلایل فروش قابل توجهش همین تعداد سالن‌هاست.

به‌راحتی می‌توان به این نتیجه رسید که اگر تعداد سالن‌های سینما در ایران بیشتر باشد، علاوه بر آن که مشکل فیلم‌های پشت خط اکران مانده حل می‌شود، درآمد فیلم‌ها هم می‌تواند به ارقامی فراتر از انتظار برسد.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 32007 و در روز سه شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۳۳:۵۳
2024 copyright.