فیلم محمد رسول الله با حضور مجیدی در چین اکران شد

به مناسبت رحلت حضرت خاتم انبیا محمد مصطفی(ص) و شهادت حضرت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع)، فیلم «محمد رسول الله» سه شنبه شب با حضور «مجید مجیدی» کارگردان این فیلم در سفارت ایران در پکن اکران شد.

به گزارش سینماسینما، این آیین که با همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در چین برگزار شد مورد استقبال دیپلمات ها و کارکنان سفارت جمهوری اسلامی ایران در چین و خانواده های آنها، ایرانیان، تجار و دانشجویان ایرانی مقیم این کشور قرار گرفت.
‘مجید مجیدی’ کارگردان فیلم محمد رسول الله در این آیین با تسلیت ایام عزاداری رحلت پیامبر اسلام (ص)، حضرت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) به مظلومیت حضرت محمد در طول تاریخ اشاره کرد و گفت: بعد از ۷ سال که ساخت فیلم تمام شد تمام کسانی که اسلام را یدک می کشیدند یا به اصطلاح اسلام را به سرقت برده بودند علیه این فیلم موضع گرفتند.
او گفت: علیرغم حمایت های اولیه علمای ترکیه و سفارش اردوغان از اکران فیلم در این کشور، ‘محمد رسول الله’ بیش از سه روز بر پرده سینماهای این کشور دوام نیاورد و همان کسانی که روز اول از فیلم حمایت کرده بودند علیه این فیلم فتوا دادند.
مجیدی تصریح کرد: این در حالی بود که پیش از ساخت فیلم با تعداد زیادی از علمای شیعه و سنی مشورت کرده بودم و همه حساسیت ها و موارد مورد نظر آنها در فیلم رعایت شده بود.
وی ادامه داد: برای برگزاری نشستی با علمای الاظهر مصر نیز نامه نگاری کردم ولی حتی نامه را جواب ندادند.
مجیدی تاکید کرد مخالفین فیلم هیچ استناد و مدرک درستی برای مخالفت با فیلم نداشتند اما از اینکه این فیلم توسط «یک هنرمند ایرانی» تولید شده بود ناراحت بودند.
کارگردان فیلم ‘محمد رسول الله’ در مورد مظلومیت حضرت محمد(ص) ادامه داد: جدا از همه این ها، پیامبر نه تنها در جوامع دیگر حتی در ایران هم مظلوم است به طوری که در فرهنگ عامه کمتر نامی از پیامبر می آید برای مثال در طول سال، چندین مراسم برای اصحاب و یاران پیامبر برگزار می شود اما خود پیامبر فراموش شده است.
این کارگردان صاحب نام ایرانی در بخش دیگری از سخنانش در مورد فلسفه ساخت این فیلم گفت: در مورد زندگی پیامبران از جمله حضرت موسی(ع) و عیسی(ع) چند فیلم ساخته شده است حتی در مورد بودا هم بیش از ۴۰ فیلم ساخته شده است اما در مورد پیامبر فقط دو فیلم ساخته شده است که بیانگر مظلومتی آخرین فرستاده خداوند است.
مجیدی با اشاره به اینکه « فیلمی که به نام پیامبر ثبت و ضبط شود ماندگار خواهد شد» تاکید کرد خیلی از مخاطبان غیر مسلمان با دیدن این فیلم اذعان کردند که نگرششان نسبت به اسلام عوض شده است.
وی فیلم «محمد رسول الله» را قطره ای از رحمت بیکران پیامبر دانست و گفت: یکی از دلایل ساخت این فیلم «احیا روحیه اخلاق مداری در جامعه» بود که متاسفانه خیلی تضعیف شده است.
مجیدی با بیان اینکه در حال حاضر به دلیل تضعیف اخلاق در جامعه، جنگ و ترور بخش عمده ای از جهان را فرا گرفته است تاکید کرد هم اکنون ۴ میلیون از مسلمانان یمن در حال نابودی هستند که نشان می دهد اخلاق در دنیا در حال نابودی است.
حجت الاسلام شریعتی از روحانیون مقیم چین نیز در این آیین به تشریح الگوهای رفتاری و اخلاقی حضرت محمد (ص) پرداخت و اظهار داشت: مسلمانان جهان از آموزه های دینی پیروی می کنند که رافت و محبت را از پیامبرشان الگو می گیرند.
این مراسم با نوحه خوانی و مرثیه سرایی شرکت کنندگان در سوگ رحلت رسول اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) پایان یافت.

ایرنا

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 99510 و در روز پنجشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۱:۳۲:۳۹
2024 copyright.