فیلم های کمدی پیامی به مخاطب منتقل نمی کند

حسین سلطان محمدینویسنده و منتقد پیشکسوت سینما معتقد است، عمده آثار کمدی در سینمای ایران سرگرم کننده بوده و پیامی به مخاطب منتقل نمی کند.

به گزارش سینماسینما، حسین سلطان محمدی افزود: اکثر آثار کمدی که این روزها در پرده سینماها مشاهده می کنیم با دیالوگ ها ساده و بدون هدف مشخص ساخته می شوند و فیلمساز سعی دارد به مدت ۹۰ دقیقه مردمی را که دغدغه آلودگی هوا، مشکلات اقتصادی، اجتماعی و غیره دارند، به آرامش روانی برساند.
وی با بیان اینکه به دلایل غلط و اشتباه، جامعه ایرانی را مردم غمگین در دنیا تلقی می کنند، اظهار کرد: به ما القا کرده اند که مردمی غمگین هستیم به همین دلیل تهیه کنندگان و فیلمسازان از این موقعیت استفاده کرده و با ایفای نقش به چند بازیگر معروف و مشهور، فیلم کمدی می سازند و بیشترین دلیل کمدی بودن آن کلام است و منطق و روایت در فیلم مشاهده نمی شود.
سلطان محمدی تصریح کرد: در اکثر آثار کمدی، لودگی وجود دارد و از استاندارد خاصی برخوردار نیستند و در این آثار تماشاچی بیشتر به کلام بازیگر توجه دارد و وقتی الفاظی بیان می شود، مخاطب به خنده افتاده و منتظر کلام بعدی در فیلم نیست.
این نویسنده و منتقد سینما با بیان اینکه در طنز استاندارد، لودگی وجود ندارد و بر اساس قاعده و اصول فیلم ساخته می شود، گفت: به عنوان مثال در آثار مهران مدیری مشاهده می کنیم که الفاظ در حالیکه طنز هستند اما حاوی پیام بوده و دیالوگ ها و کلام ها اندازه دارد که حتی ممکن است کمتر خنده دار باشد.
سلطان محمدی تصریح کرد: اکثر آثار کمدی سینمای ایران بازی کلامی بوده و تلفیقی از شوخی های درست و غلط و حتی خارج از عرف است و با وجود داستان های ساده و تکراری اما با جملات جدیدتر، مخاطب را به خنده وا می دارد.
وی با بیان اینکه هدف از ساخت فیلم های کمدی بیشتر خندان مردم برای مدتی کوتاه است، گفت: این گونه فیلم در پرده سینماها بازتابی خوبی داشته و از لحاظ اقتصادی نیز سودآور است، به همین دلیل این روزها اکثر فیلمسازان به سمت تولید فیلم های کمدی روی آورده اند.

منبع: ایرنا

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 61897 و در روز پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۳۰:۳۱
2024 copyright.