«قانون مورفی» از مرز هفت میلیارد عبور کرد/ گزارش سینماسینما از فروش فیلم‌های روی پرده

فیلم های روی پرده سینماهای کشور در حالی همزمان با ایام برگزاری جشنواره فیلم فجر به اکران خود ادامه می دهند که فیلم «قانون مورفی» به کارگردانی رامبد جوان از مرز هفت میلیارد تومان فروش گذر کرد.

به گزارش سینماسینما، همزمان با برگزاری سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر اکران فیلم‌ها در سینماهای سراسر کشور نیز ادامه پیدا کرد و برخی از فیلم‌های روی پرده در جلب نظر مخاطبان موفق عمل کرده و توانستند فروش خوبی را در این ایام داشته باشند و برخی از فیلم‌ها نیز در جلب نظر علاقه‌مندان به سینما توفیقی نداشتند.

در هفته اخیر فیلم تازه‌ای نیز روی پرده نرفته است و به همین جدول فروش این هفته تغییر چندانی با هفته گذشته ندارد و تنها جایگاه فیلم‌ها از نظر میزان فروشی که به دست آورده‌اند، دچار تغییر شده است. در ادامه مروری بر فروش فیلم‌های روی پرده سینما تا ابتدای جمعه ۱۹ بهمن ماه صورت می‌گیرد.

نگاهی به فیلم‌های جدید روی پرده

تازه‌ترین فیلم این روزهای سینماهای ایران، «پارادیس» به کارگردانی علی عطشانی است، فیلمی که پس از چهار سال توقیف در نهایت رگ پرده نقره‌ای سینماهای کشور را به خود دید.

این فیلم در ۱۶ روزی که روی پرده سینماهای رفته است توانسته یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان فروش داشته باشد که به نظر می رسد در شرایط اکران همزمان با جشنواره فیلم فجر، فروش خوبی را تجربه کرده است.

«پارادیس» داستان طلبه‌ای جوان و دوستش را روایت می‌کند که در اینستاگرام با دختری آلمانی آشنا شده و برای دیدن او راهی این کشور می شوند. جواد عزتی، مهران رجبی و محمدعلی نجفیان از جمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش می‌پردازند.

دیگر فیلمی که همزمان با «پارادایس» روی پرده رفت، «ترانه» به کارگردانی مهدی صاحبی است، فیلمی با بازی الهه حصاری، اندیشه فولادوند، امیررضا دلاوری، مریم معصومی، بابک انصاری و نازنین فراهانی که داستان متفاوتی را روایت می‌کند و تماشای آن به افراد زیر ۱۵ سال توصیه نمی‌شود.

این فیلم به داستان، دختری دانشجو و مسئول جذب و پذیرش یک شرکت مدلینگ غیررسمی به نام ترانه می پردازد که شوق به مد و فشن را در بین دانشجویان هم خوابگاهی‌اش به اوج می‌رساند و سپس درگیر اتفاقاتی تازه می‌شود.

ترانه در ۱۶ روزی که روی پرده سینماهای کشور رفته است به نظر می‌رسد که چندان مورد اقبال قرار نگرفته است و تنها ۱۴۰ میلیون تومان فروش داشته است.

از سایر فیلم‌های در حال اکران چه خبر/ عبور «قانون مورفی» از هفت میلیارد

جدای از دو فیلمی که در دو هفته اخیر روی پرده رفته اند، چند فیلم نیز یک ماه از اکران خود را سپری کردند و حال باید دید در جذب مخاطبان سینما و فروش تا چه اندازه موفق عمل کرده‌اند.

«درساژ» به کارگردانی پویا بادکوبه که در جشنواره‌های خارجی با اقبالی خوبی همراه شد و برنده جایزه بخش نسل جشنواره فیلم برلین نیز شده بود، این روزها در سینماهای کشور روی پرده رفته است. در این فیلم علی مصفا، شبنم مقدمی، هوشنگ توکلی، علیرضا ثانی‌فر، علیرضا آقاخانی ،سیامک ادیب، جلال فاطمی، لویی سیفی و یسنا میرطهماسب به ایفای نقش می‌پردازند.

«درساژ» در ۳۰ روزی که روی پرده رفته است توانسته به فروش ۵۰۰ میلیون تومانی دست پیدا کند که در شرایط فعلی سینما تا حدودی می‌توان آن را قابل قبول دانست.

این فیلم داستان دختری ۱۶ ساله به نام گلساست که در اطراف تهران در شهری کوچک زندگی می‌کند و یک روز با دوستانش تصمیم می‌گیرد که دست به کاری هیجان انگیزی بزند و درگیر عواقب آن می‌شود.

دیگر فیلم که در یک ماه گذشته روی به اکران درآمده است، فیلم کمدی «تخته گاز» ساخته محمد آهنگرانی است که سام درخشانی، کامبیز دیرباز، لیلا اوتادی، الهام حمیدی، رز رضوی، بیژن بنفشه‌خواه، نیما شاهرخ‌شاهی، پرستو صالحی، داریوش فرهنگ و نفیسه روشن در آن بازی می‌کنند.

این فیلم داستان مردی را روایت می‌کند که به منظور اثبات خودش و رفع نواقصی که دارد دست به اقدامی تازه می زند و در این مسیر با انسان های مختلفی رو به رو می شود که داستان‌های متفاوتی دارند.

«تخته گاز» یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در ۳۰ روزی که روی پرده رفته فروش داشته است که با توجه به ناکامی کمدی‌هایی از این دست در سال های اخیر، در جلب نظر علاقه‌مندان به سینمای کمدی موفق عمل کرده است.

فیلم سینمایی «قانون مورفی» تازه ترین ساخته سینمایی رامبد جوان، با فضای متفاوتی که در زمینه اکشن و کمدی دارد، توانست از مرز هفت میلیارد تومان فروش در سینما عبور کند. این فیلم پس از ۳۷ روز اکران هفت میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان فروش داشته است که با توجه به همزمانی بخشی از اکران این فیلم با ایام جشنواره فیلم فجر میزان قابل قبولی است.

جوان در فیلم «قانون مورفی» به سراغ ژانر اکشن و کمدی که همواره از علاقه‌اش به آن سخن گفته، رفته است و از حضور بازیگرانی چون امیر جعفری، امیر جدیدی، هادی کاظمی، سروش صحت، آناهیتا درگاهی برای این فیلم بهره گرفته است.

«دزد و پری ۲» به کارگردانی حسین قناعت نیز که فیلمی در ژانر کودک و موضوعی مفرح است هم توانسته پس از ۴۴ روز اکران بیش از یک میلیارد تومان فروش داشته باشد. در این فیلم بهنوش بختیاری، نادر سلیمانی، ارژنگ امیرفضلی، امیرحسین صدیق و شقایق فراهانی بازی می کنند.

فیلم‌هایی که به روزهای پایانی اکران نزدیک می‌شوند

چند فیلم سینمایی که این روزها روی پرده رفته‌اند و برای بسیاری از علاقه‌مندان خاطرات خوبی ساخته‌اند، به روزهای پایانی اکرانشان در سینما نزدیک شده و به زودی با پرده نقره‌ای خداحافظی می‌کنند.

یکی از این آثار سینمایی، فیلم «بمب یک عاشقانه» به کارگردانی پیمان معادی است. این فیلم که مخاطبان را به حال و هوای روزهای جنگ و بمباران تهران می‌برد در ۶۵ روزی که در سینماهای کشور روی پرده رفته است توانسته به فروش شش میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومانی برسد.

معادی در این فیلم داستان عشق و امید آدم‌هایی را روایت می کند که در بحبوحه بمباران تهران نیز حاضر به تعویض آن با ترس از مرگ و ناامیدی نیستند. سیامک انصاری، لیلا حاتمی، حبیب رضایی، محمود کلاری، بهادر مالکی و سیامک صفری از جمله بازیگران این فیلم هستند.

«مارموز»، تازه‌ترین فیلم سینمایی کمال تبریزی که این روزها روی پرده است، یکی دیگر از این فیلم‌هاست که مضمون سیاسی دارد و به شوخی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی پرداخته است. این فیلم تبریزی تا به امروز که ۵۸ روز از اکران آن گذشته است توانسته شش میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان فروش داشته باشد.

«مارموز» پیش از اکران تا زمانیکه روی پرده رفت حواشی بسیاری داشت و تبریزی بارها به صورت مستقیم از مقابله‌اش با دستان پشت پرده‌ای گفت که حاضر به اکران این فیلم در سینماهای کشور نیستند. حامد بهداد، مانی حقیقی، ویشکا آسایش و محمد بحرانی بازیگرانی هستند که در «مارموز» به ایفای نقش می‌پردازند.

بهداد در این فیلم نقش فردی به نام قدرت را ایفا می‌کند که سودای رسیدن به قدرت را دارد و در این مسیر درگیر اتفاقات مختلف و بعضا جالبی می‌شود.

دیگر فیلمی که روزهای پایانی اکرانش را سپری می‌کند، «کلمبوس» به کارگردانی هاتف علیمردانی است، فیلمی که پس از ۶۵ روزی که روی پرده سینما رفته است توانسته فروشی بالغ بر چهار میلیارد و ۸۸۰ میلیون تومان داشته باشد.

این فیلم علیمردانی را می‌توان دنباله موجی دانست که توسط برخی از فیلم‌هایی که در چند سال اخیر روی پرده رفتند به راه افتاد و با توجه به حال و هوای آمریکایی که داشتند توانستند به فروش قابل قبولی نیز دست پیدا کنند. این کارگردان که در این فیلم از فرهاد اصلانی، هانیه توسلی، مجید صالحی و سعید پورصمیمی بازی گرفته است، پیش از این نیز بیان کرده بود که «کلمبوس» را برای نمایان کردن مشکلات مهاجرت در قالبی طنز ساخته است.

«اتاق تاریک»، تازه ترین ساخته روح الله حجازی که در جشنواره سی و ششم فیلم فجر به نمایش درآمد نیز روزهای پایانی اکران خود را سپری می کند و پس از ۵۱ روز نمایش در سینماهای کشور، به فروش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی دست پیدا کرده است. ساره بیات و ساعد سهیلی بازیگران اصلی این فیلم سینمایی هستند.

در ادامه آمار فروش فیلم‌های روی پرده تا ابتدای جمعه ۱۹ بهمن را براساس میزان فروش مشاهده خواهید کرد.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 106107 و در روز سه شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۳۳:۳۰
2024 copyright.