قدردانی وزیر ارشاد از سازمان سینمایی/ تاکید صالحی بر ضرورت وحدت صنوف

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشستی با رییس و مدیران سازمان سینمایی بر ضرورت وحدت میان این سازمان و صنوف سینمایی تاکید کرد.

به گزارش سینماسینما، سیدعباس صالحی در جمع سینمایی ها گفت: اخبار خوب مستمر که از سال ٩۶ شروع شده و تاکنون هم تداوم داشته می‌تواند فضای امیدبخش در سینما را تقویت کند.

وی ضمن تشکر از توجه این سازمان به زیرساخت‌های سینما بیان کرد: سال گذشته قریب به ١٠٠ سالن ساخته شد که نشان دهنده تداوم توجه به زیرساخت‌ها در حوزه سینمایی است.

صالحی خاطرنشان کرد: طبعا این موضوع برای مجموعه نظام، دولت، اهالی فرهنگ و هنر و سینما و خبر خوشحال کننده‌ای بود و با پایان سال ٩۶ فروش سینما رو به افزایش بود که این امر به اقتصاد سینما کمک می کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با ارزیابی مثبت سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر تصریح کرد: جشنواره فیلم فجر در سال ٩۶ موفق و آبرومند و موثر بود و بازتاب‌ها هم به طور کلی مثبت بود.

صالحی با اشاره به استقبال مردم از اکران های نوروزی در سال ٩٧ تاکید کرد: وحدت بین سازمان سینمایی و صنوف مرتبط ضروری است و در حال حاضر هم‌فکری و هم‌اندیشی خوبی بین خانه سینما و سازمان سینمایی وجود دارد.

در ابتدای این نشست محمدمهدی حیدریان در تشریح سیاست‌های کلی سازمان امور سینمایی، سمعی و بصری، برای سال ٩٧ اظهار کرد: امسال در سه حوزه، برنامه‌ریزی وسیعی صورت گرفته است. حوزه نخست که در ادامه فعالیت‌های سال ٩۶ قرار می‌گیرد، ادامه تفویض تصدی‌گری‌ها به بخش خصوصی مسئول خواهد بود.

وی توجه ویژه به اقتصاد سینما و تقویت زیرساخت‌ها و همچنین تلاش در جهت تقویت محتوای آثار سینمایی را سرفصل‌های اصلی دیگر سازمان امور سینمایی، سمعی و بصری در همکاری با بدنه سینمای ایران برای سال ٩٧ عنوان کرد.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 83994 و در روز دوشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۲:۵۸
2024 copyright.