قول احسان علیخانی برای پر کردن زاینده رود از اشک مردم!

علی زراندوز در ستون چهل سال بعد صفحه طنز بی قانون نوشت :احسان علیخانی همزمان با آغاز سری جدید ماه عسل گفت: امسال طوری میخوام اشک مردم رو در بیارم که مشکل کم آبی کشور یک بار و برای همیشه از بین برود و پروفسور کردوانی بیاید و بگوید: احسان کاری که تو کردی، هزاران ابر سیروس و کومولوس نمیتونستن انجام بدن! علیخانی در ادامه قول داد اگر مردم دم افطار غش و ضعف نکنند و فقط به گریه کردن اکتفا کنند، حتی قادر است با سوژ‌ه‌های امسالش آب را به دریاچه ارومیه و رودخانه خشک زاینده رود هم برگرداند!

یکی از نزدیکان دولت بهار باز هم اعلام کرد دولت احمدی‌نژاد با مذاکرات عمان به شدت مخالف بود. ایشان در پاسخ سوال یکی از خبرنگاران که از ایشان پرسید پس نزدیکان ایشان در همان زمان در عمان چه کار می‌کردند،گفت: چون ما برخلاف خیلی از سیاست‌مداران پشت سر کسانی که نمی‌خواهیم با آن‌ها مذاکره کنیم، حرف نمی‌زنیم بلکه خیلی مرد و مردانه با آن‌ها در یک کشور ثالث قرار می‌گذاریم و توی روی‌شان می‌گوییم با آن‌ها مذاکره نمی‌کنیم… ایشان هم برای همین امر تشریف برده بودند عمان!

۴۰ سال بعد از اینکه فیلتر تلگرام با هزینه زیادی انجام شد، محققان ایرانی به روش جدیدی برای فیلتر واقعی تلگرام دست پیدا کردند. یکی از این محققان در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: ما حساب کردیم و دیدیم اگر این پولی که برای فیلتر تلگرام هزینه می‌کنیم و تازه همه هم با فیلترشکن ما را دور می‌زنند و وارد تلگرام می‌شوند را بین خود مردم تقسیم کنیم، آن‌ها خودشان داوطلبانه تلگرام را از روی گوشی‌های‌شان پاک می‌کنند! خلاصه که ما شنیده بودیم اگر پول را روی تلگرام بگذاریم، فیلتر می‌شود ولی تا امروز دقیقا نمی‌دانستیم باید کجایش قرار دهیم!

با تصویب فرهنگستان زبان و ادب فارسی از این پس به جای کلمه دلار از کلمه چهارلار استفاده می‌شود! این در حالی است که ۲۰ سال قبل، این فرهنگستان استفاده از کلمه سه‌لار را به جای دلار پیشنهاد کرده بود! پیش‌بینی می‌شود با افزایش قیمت دلار و چهارلا و پنج لا شدن قیمت آن، پنج لار، نام پیشنهادی بعدی برای دلار باشد!

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 86668 و در روز پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۲:۴۱
2024 copyright.