«لامینور»، «علف‌زار» و «مرد بازنده» به اکران می‌رسند؟/ مجوز سه فیلم اکران نوروز پشت سد نهادهای مختلف


🔹سینماپلاک نوشت :  درحالی‌که ده روز پیش شورای صنفی نمایش ترکیب هفت فیلم‌ اکران نوروز را معرفی کرد، گفته می‌شود سه فیلم از لیست این شورا، برای کسب مجوز نمایش پشت سد نهادهای مختلف گیر کرده‌اند.

🔸 #علف_زار اولین ساخته کاظم دانشی که در جشنواره چهلم تحسین منتقدان و اهالی رسانه را کسب کرد، همانطور که پیش‌بینی می‌شد به خاطر موضوع ملتهبش برای دریافت مجوز نمایش دچار مشکل شده است.

🔹گفته می‌شود #قوه_قضاییه در حال حاضر سد راه این فیلم برای نمایش است.

🔹 #علفزار داستان یک بازپرس قضایی با بازی #پژمان_جمشیدی است که با پرونده‌ای حساس دچار چالش می‌شود.

⛔براساس اطلاع سینماپلاک علف‌زار به اکران نوروز نمی‌رسد و با انتخاب سازمان سینمایی فیلم دیگری جایگزین آن خواهد شد.

🔸 #مرد_بازنده آخرین ساخته محمدحسین مهدویان یکی دیگر از فیلم‌های اکران نوروز است که در جشنواره چهلم به نمایش درآمد و هنوز نتوانسته پروانه نمایش اکران نوروزی را از سازمان سینمایی کسب کند.

🔹براساس شنیده‌ها علاوه بر سازمان سینمایی #نیروی_انتظامی نهادی است که بر «مرد بازنده» اصلاحیه‌هایی داده که باید انجام شود تا این فیلم در نوروز به نمایش درآید.

🔹مرد بازنده داستان یک کارآگاه جنایی با بازی #جواد_عزتی است که باید راز معمای یک قتل را کشف کند و در این میان با خانواده خود هم درگیری‌هایی دارد.

⛔گفته می‌شود مرد بازنده با انجام اصلاحیه‌ها به زودی پروانه نمایش دریافت خواهد کرد.

🔸#لامینور آخرین ساخته #داریوش_مهرجویی به تهیه‌کنندگی #رضا_درمیشیان فیلم دیگری است که هر چند تیزرهایش منتشر شده و تهیه‌کننده‌اش روزشمار اکران فیلم را هر روز منتشر می‌کند اما هنوز موفق به کسب پروانه نمایش نشده است.

🔹براساس آنچه مرتضی شایسته در گفت‌وگو با برنامه رادیویی سینمامعیار مطرح کرده است، مشکل «لامینور» بدعت عجیب سازمان سینمایی دولت یازدهم است که مطابق آن فیلم‌هایی که در دولت قبل مجوز نمایش گرفته‌اند باید در این دولت هم برای بازبینی و کسب مجدد این مجوز اقدام کنند!

⛔آن‌طور که محمدرضا فرجی در برنامه سینمامعیار گفته است سازمان سینمایی برای اکران فیلم داریوش مهرجویی راغب است اما باید دید اعضای شورای پروانه نمایش و شورای سه‌نفره سازمان هم به اندازه او برای نمایش این آخرین ساخته داریوش مهرجویی راغب هستند یا خیر!

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 171517 و در روز شنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۰۹:۳۴
2024 copyright.