لامینور و علفزار مشکلی برای اکران ندارند ولی برای اکران نوروز انتخاب نشدند

معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی بیان کرد: فیلم‌هایی که از اکران نوروزی حذف شدند، مشکلی برای دریافت پروانه نمایش ندارند بلکه برای اکران در این مقطع انتخاب نشدند.

به گزارش سینماسینما، حبیب ایل بیگی در حاشیه مراسم تقدیر از مدیرعامل سابق موسسه “سینما شهر” در پاسخ به اینکه چرا فیلم “لامینور” و “علفزار” از اکران نوروزی حذف شدند؟ گفت: انتخاب فیلم‌های نوروزی با سازمان سینمایی است و سازمان برای اکران در این مقطع با جمیع شرایط باید فیلم‌ها را انتخاب کند که در جمع‌بندی نهایی دو فیلم “لامینور” و “علفزار” در این فهرست قرار نگرفتند.
او درباره اینکه دلیل این انتخاب نشدن چه بوده؟ گفت: اینطور به جمع‌بندی رسیدیم.
وی در پاسخ به سوال که آیا ممیزی مسئله اکران نشدن فیلم «لامینور» است؟ بیان کرد: نه اصلاً چنین چیزی نیست. این‌ها -لامینور و علفزار- فیلم هایی هستند که مجوز می گیرند مشکلی برای اکران ندارند ولی برای اکران نوروزی انتخاب نشدند. درواقع ما بر اساس پارامترهایی به هفت فیلم رسیدیم که روز گذشته نهایی و به شورای صنفی نمایش اعلام شدند و اسامی آن‌ها نیز امروز احتمالاً از سوی شورا اعلام خواهد شد.
ایل‌بیگی‌ با بیان اینکه در اکران نوروزی به تنوع فکرشده تا هم فیلم‌کودک داشته باشیم هم کمدی، هم اجتماعی و هم انقلابی در ادامه در پاسخ به اینکه اگر فیلم‌ها مشکلی ندارند چرا سازمان سینمایی به سمت تصمیماتی می‌رود که حاشیه ایجاد شود؟ گفت: انتخاب فیلم در اکران نوروزی شرایط خاصی دارد و توجه به پیشکسوتان هم حتماً اهمیت دارد. البته من این گله را از دوستان دارم که بدون هماهنگی این فیلم را در فهرست قرار دادند. به آنها -شورای صنفی و تهیه‌کننده لامینور – گفتم شاید شما به ایشان -داریوش مهرجویی – کمک نکردید. من با تهیه‌کننده فیلم در این چند روز صحبت کردم و حتی درخواست کردیم که دیدار حضوری داشته باشیم ولی شرایط آن فراهم نشد و گفتند ایشان کسالت دارند، اما نگفتند که در بیمارستان بوده‌اند. در سه روز گذشته که با آقای درمیشیان صحبت می‌کردم هیچ اشاره ای به این موضوع نکردند که آقای مهرجویی در آی‌سی‌یو بودند. بنابراین فکر می‌کنم گره زدن این ماجرا ها به هم کار درستی نیست و باید در یک فرایند منطقی و درست برای مراقبت از کلیت سینما همه جوانب را در نظر بگیریم و الان هم این اتفاق افتاده است. الان فقط بحث انتخاب است.
او افزود: درباره فیلم “علفزار” هم بیشتر یکسری نکات تخصصی وجود دارد نه ممیزی بنابراین پروانه نمایش آن صادر می‌شود.
جبیب ایل بیگی در پاسخ به دیگر سوال ایسنا درباره اینکه چه شد سازمان سینمایی از موضع خود برای بازگشت مجوزهای سریال های نمایش خانگی به وزارت ارشاد کوتاه آمد و این روند را به ساترا واگذار کرد؟ گفت: در مصاحبه اخیری که داشتم اصلا نگفتم که چنین چیزی به طور کامل اتفاق افتاده است، فقط گفتم فعلا تا روشن شدن این ماجرا، ما در سازمان سینمایی سریال و کارهایی که برای پلتفرم‌ها هست را بررسی نمی کنیم.

منبع: ایسنا

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 171611 و در روز یکشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۴۸:۱۴
2024 copyright.