لغو جشنواره فیلم مومبای/ برگزاری جشنواره بمبئی به سال آینده موکول شد

با افزایش چشمگیر شمار ابتلایان به ویروس کرونا، بیست و دومین جشنواره بین المللی فیلم مومبای (بمبئی) نیز به سال آینده میلادی موکول شد.

به گزارش سینماسینما به نقل از هالیوود ریپورتر، مسئولان برگزاری جشنواره فیلم بمبئی (مومبای) در نهایت تصمیم گرفتند با توجه به وخامت اوضاع شیوع ویروس کرونا در این کشور و رسیدن آمار مبتلایان به محدوده دو میلیون نفر، بیست و دومین دوره این رویداد سینمایی را سال آینده میلادی برگزار کنند.

آکادمی تصاویر متحرک مومبای (MAMI) که برگزارکننده بزرگترین جشنواره سینمایی در کشور هند است، اعلام کرد تصمیم لغو جشنواره را در سایه درد و رنج ویرانگر در سراسر کشور و همچنین عدم اطمینان نسبت به بازگشایی سینماها در شهر مومبای گرفته است و تاریخ های جدید این جشنواره را، برای سال آینده به زودی اعلام خواهد کرد.

کشور هند در حال حاضر با ۱.۸۵۵ میلیون مبتلا، در رتبه سوم کشورهای جهان با بیشترین آمار ابتلا به ویروس کرونا قرار دارد و تاکنون نزدیک به ۳۹ هزار نفر در هند جان خود را از دست داده اند.

«ایشا آمبانی» یکی از اعضای هیات مدیره جشنواره فیلم بمبئی در این باره گفت:  «با قلبی اندوهگین نسبت به لغو جشنواره سال ۲۰۲۰ مومبای و برگزاری آن در سال آینده تصمیم گیری کردیم. این وظیفه ماست که در طول بحران هر کاری را برای حفظ سلامت و ایمنی جامعه انجام دهیم و قول می دهیم جشنواره به صورت کامل و با شور و شوق فراوان به شهر مومبای باز خواهد گشت».

«آنوپاما چوپرا» مدیر جشنواره فیلم بمبئی نیز اظهار کرد: «دنیا با یک بلای جهانی دست به گریبان است، ۲۰۲۰، سال بقاء، درون نگری و فروتنی است و ما تصمیم گرفتیم که التیام بخش امسال باشیم و جشنواره را با حفظ عظمت و شکوهش در سال آینده برگزار کنیم».

با وجود لغو جشنواره فیلم بمبئی، قرار است فهرست فیلم های انتخاب شده در این رویداد سینمایی به زودی اعلام شود و فیلم های به صورت آنلاین و از طریق پتلفرم هایی به نمایش گذشته خواهند شد.

بیست و دومین جشنواره فیلم بمبئی از مهم ترین رویدادهای سینمایی قاره آسیاست که قرار بود از تاریخ ۵ تا ۱۲ نوامبر (۱۵ تا ۲۲ آبان) برگزار شود.

منبع: ایسنا

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 140138 و در روز چهارشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۴۲:۴۳
2024 copyright.