لوموند: فرهادی و پناهی نمونه‌ای از سرزمین حاصل خیز سینمای ایرانند

اصغر فرهادیلوموند در تازه‌ترین شماره خود دو صفحه کامل به دو سینما گر ایرانی اختصاص داده که عنوان آن «از جعفر پناهی تا اصغر فرهادی، یک جلوه در دو نگاه » است.

به گزارش سینماسینما، این روزنامه نوشته: هر دو کارگردان خرس طلایی برلین را دریافت کرده‌اند و امروز هر دو بر روی دیوارهای پاریس حضور دارند؛ پناهی با نمایش مجموعه اثار و نمایشگاه عکس در پمپیدو و فرهادی به مناسبت نمایش فیلم فروشنده که در کن هم نمایش داده شد و جایزه بهترین فیلمنامه و بهترین بازیگر مرد را دریافت کرد.

در ادامه این مطلب امده است : پس از مرگ عباس کیارستمی خواه ناخواه این دو نماینده سینمای کشورشان در فضای سینمای جهان هستند. اما این دو باتفاوتها ی عمده‌ای با یکدیگر پرچمدار این سینما هستند فیلم فروشنده به عنوان نماینده سینمای ایران به کمیته اسکار معرفی شده است. فروشنده در ایران یک میلیون و دویست هزار نفر بیننده فقط در سینماهای تهران داشته است .

پناهی نیز باوجود برخی محدودیتها به موفقیت‌های زیادی دست یافته است .تضادها و تشابهات وضعیت این دو فیلمساز بیانگر وضعیت استثنایی سرزمین حاصل خیز سینمایی ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است.

منبع: ایلنا

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 31796 و در روز جمعه ۱۴ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۵۷:۵۳
2024 copyright.