ماجرای انتقاد پیامکی یکی از مدیران به محمد رضا ورزی به خاطر وافور رضا شاه

معمای شاهمحمد رضا ورزی کارگردان سریال “معمای شاه “در بخشهایی از مصاحبه خود با تسنیم حرفهای جالبی زده است .

 

به گزارش سینما سینما ،ورزی گفته است :اخیرا یک پیامک از یکی از مدیران فرهنگی داشتم؛ منتها برای دوره سابق بود که تاثیر گرفته بود از این فضا و به من گفت که اگر مثلا وافور رضا شاه را در انتهای داستان می گذاشتید؛ بهتر نبود؟ تعجب کردم؛ از آن آدم بعید بود که بخواهد چنین چیزی را مطرح کند.این چیزی جز واقعیت نبود.من نه چیزی را پررنگ کردم و نه اضافه کردم. رضاشاه عادت یومیه اش را انجام می داد؛ مثل این می ماند که رضا شاه چکمه می پوشید؛ کلکسیون وافور ایشان در موزه هست .

رضا شاه عادت داشت که صبح زود بلند می شد و سرپایی چند بست  تریاک می کشید؛ چون اعتقاد داشت که اگر بنشینم و بکشم من را می اندازد؛ بعد یک سیخ کباب چنجه می خورد و به سرکشی پادگان ها می رفت؛ این عادت هر روزه رضا شاه بود؛ شب وقت خواب هم یک گیلاس کوچک شراب سفید و قرمز می خورد و می خوابید.

حال اگر ما این را بگوییم می گویند که ورزی رضا شاه را دائم الخمر نشان داده است؛ نه، این جزو زندگی رضا شاه بود. مثل بقیه عادت‌هایش. مثل اینکه برنج غذای رضا‌شاه باید ری کرده می‌بود و روغن حیوانی داشت و این روغن باید از قاشق می چکید؛ خیلی هم کم خوراک بود؛ خوب می خورد ولی کم خوراک بود.یا اینکه رضا شاه روی زمین می خوابید و رختخوابش را روی زمین پهن می کرد و عادت داشت که زیر سرش را بلند کند و لباس خوابش در زمستان یک پوشش کرکی و در تابستان ها لباس نخی، شلوار و بالاپوشی که استفاده می کرد یک مدل و تنگ بود؛ شبیه لباس های نظامی که می پوشند.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 6019 و در روز چهارشنبه ۴ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۵۵:۱۳
2024 copyright.