ماجرای گم شدن یک مدیر سابق سینمایی به روایت ایوبی

حجت الله ایوبی و پرویز پرستوییمن معتقدم اصل ماجرای فیش‎گیت یک جنگ روانی انتخاباتی برای کند کردن شتاب حرکت دولت و ایجاد جو سوءتفاهم علیه دولت بود. ضمن اینکه مدیران فعلی براساس روندها و مقرراتی که از دولت‎های پیش برجای مانده این پرداخت‎ها را انجام داده‎اند.

به گزارش سینماسینما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت  رییس سازمان سینمایی با تاکید بر لزوم شفاف‎سازی در دستگاه‎های اجرایی و نهادهای عمومی، اصلاح ساختارها مبنی بر حذف رانت و ایجاد سیستم‎های فرایندی شفاف و پاسخگو را رویکرد مهم سیاست‎های مدیریت او در دوره جدید اعلام کرد.

ایوبی از اولین مدیرانی بود که حقوق خود را اعلام کرد، با این حال می‎گوید او و مدیرانش تلاش کردند در دام جنگ زرگری کسانی که دوست دارند آرامش سینما را از بین ببرند نیفتند. وی با بیان این که در سازمان‎های دولتی ارقام فیش‎های حقوقی کاملا مشخص است و انتشار فیش‎های حقوقی هیچ چیز را روشن نمی‎کند، تصریح کرد: به غیر از مواردی که از قانون نظام پرداخت هماهنگ، مستثنی شده‎اند امکان تخلف وجود ندارد و آن چیزی که مهم است و زمینه سوء استفاده را فراهم می‎کند، پرداخت‎های غیرقانونی و پاداش‎های نامتعارف است که باید بررسی شود. دیوان محاسبات در تمام سازمان‎ها نماینده دارد، سازمان بازرسی نظارت می‎کند و پرداخت‎ها را بررسی می‎کنند، حتی آقای وزیر هم نمی‎تواند حقوق امثال بنده را بیشتر از آن چیزی که در قانون مشخص شده است افزایش دهد؛ من عضو هیات علمی هستم، پایه حقوقم را از دانشگاه می‎گیرم و مابقی را وزارت ارشاد پرداخت می‎کند.

او افزود: اما من معتقدم اصل ماجرای فیش‎گیت یک جنگ روانی انتخاباتی برای کند کردن شتاب حرکت دولت و ایجاد جو سوءتفاهم علیه دولت بود. دستور صریح مقام معظم رهبری و برخورد صادقانه رئیس محترم جمهوری به نظرم اتفاق خوب و مثبت این رویداد بود. ضمن اینکه مدیران فعلی براساس روندها و مقرراتی که از دولت‎های پیش برجای مانده این پرداخت‎ها را انجام داده‎اند. پس باید به جای متهم کردن افراد و مدیران روندها را اصلاح کرد. و البته در اصلاح مقررات باید عدالت را رعایت کرد. به هر حال مدیر متخصص و شایسته و با تجربه هم طبیعی است که باید زندگی‎اش مطابق شئوناتش تامین شود. اگر بنا بر شایسته سالاری است هزینه این شایسته سالاری هم باید با عدالت و انصاف پرداخته شود. در غیر این صورت دولت از مدیران توانا تهی خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه باید روندها اصلاح شود گفت: من از اینکه در جریان این فیش‎بازار سیاسی، نام برخی افراد دست‎کم در حوزه سینمایی بر سر زبان‎ها افتاد به هیچ وجه راضی نیستم و امیدوارم این ماجرا به سرعت خاتمه یابد.

رییس سازمان سینمایی با اشاره به ناپدید شدن ۳۶ ساعته یکی از معاون‎های سازمان در دوره قبلی گفت: مجموعه ای از رخدادهای تلخ در دوره گذشته که من نمی‎خواهم بدان ورود کنم دیوار اعتماد بین اهالی سینما و مدیریت نظام را به کلی فروریخت. کسانی متاسفانه در ورطه فسادهای مالی و اخلاقی افتادند که پیوسته از مفاهیم ارزشمند و دین هزینه کردند و کار را بر مدیران متدین و ارزش‎گرای واقعی سخت کردند. اصول‎گرایان و انقلابی‎های متدین واقعا باید مدعیان اصلی این مدیران باشند. آنها به نام انقلاب و ارزش‎ها آمدند و این همه رویدادهای تلخ را رقم زدند.

ایوبی افزود: من همچنان معتقدم که ماجرای فیش‎ها عملیات ایذایی، رد گم‎کنی و کاملا سیاسی بود و امیدوارم دومینوی مچ‎گیری به گونه ای نباشد که اعتماد مردم را از کلیت نظام سلب کند.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 21358 و در روز جمعه ۱ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۰۵:۴۶
2024 copyright.