مازنی نماینده مجلس: وزیر ارشاد مخالفتی با اکران «عصبانی نیستم» ندارد

رئیس کمیته هنری کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نامه‌ای مکتوب اعلام کرده که مخالفت با اکران فیلم سینمایی «عصبانی نیستم» ندارد اما معتقد است باید نمایش آن به دلایلی عقب بیافتد.

به گزارش سینماسینما، احمد مازنی با اشاره به نامه ۱۲۰ سینماگر به رئییس جمهوری در خصوص اعتراض به عدم نمایش فیلم سینمایی «عصبانی نیستم» افزود: بارها بر ضرورت حاکمیت قانون در تمامی عرصه‌ها به ویژه عرصه فرهنگ و هنر تاکید شده زیرا سلیقه‌های شخصی نباید در فرایند اجرای قانون تاثیر بگذارند.

وی ادامه داد: درخصوص مشکلات پیش آمده برای فیلم سینمایی «عصبانی نیستم» با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به اتفاق چند نماینده دیگر مکاتبه کرده و پاسخ مکتوب وی مبنی بر عدم مخالفت با اکران این اثر بود اما معتقد است باید نمایش آن به دلایلی عقب بیافتد.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تماس رضا درمیشیان به عنوان کارگردان فیلم با وی با هدف ابراز شکایت از عدم نمایش این فیلم در ۲۵ بهمن ماه علیرغم داشتن مجوز لازم و قول وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: پس از این تماس موضوع را از مجددا با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیگیری کرده و آنها گفتند به دلیل شرایط کنونی اجتماعی بهتر است یا زمان اکران به تاخیر بیافتد یا چند دقیقه دیگر آن حذف شود که البته به این موضوع ان‌قلت‌هایی وارد است.
مازنی با بیان اینکه مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان سینمایی روابط خود را با سینماگران به ویژه نیروهای جوان دوستانه‌تر کنند، اضافه کرد: آقای حیدریان جلسه‌ای را با آقای درمیشان بگذارند و طی گفت وگویی دوستانه این مساله را حل کنند تا دیگر نیاز به نامه‌نگاری جمع کثیری از اهالی سینما به رئیس‌جمهور نباشد و موضوع به یک معضل حل نشدنی تبدیل نشود.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس معتقد است، نباید بیش از این بر فیلمی که مراحل قانونی خود را طی کرده سخت گرفت، در حالیکه پنج پروانه نمایش و اعمال سانسورهای مختلف را تجربه کرده است زیرا اثرات منفی این ممانعت در اذهان عمومی و جوانان به مراتب بیشتر از اکران آن خواهد بود البته در صورتی که اصرار داشته باشیم آیا اصلا این فیلم اثر منفی بر مخاطب دارد یا نه؟
رئیس کمیته هنری کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: فیلم‌های سینمایی به اندازه برنامه‌های صدا و سیما در جامعه تاثیرگذار نیستند، به همین دلیل نباید این همه حساسیت را بر فیلم‌های سینمایی اعمال کرد.
۱۲۰ سینماگر روز گذشته(شنبه) در نامه ای به رییس جمهوری، خواستار اکران قانونی فیلم سینمایی «عصبانی نیستم!» ساخته رضا درمیشیان شدند.
فیلم «عصبانی نیستم!» به کارگردانی رضا درمیشیان و بازی نوید محمدزاده و باران کوثری در سی و دومین جشنواره‌ فیلم فجر به نمایش درآمد و اما به بنا به دلایلی اکران نشد.
«عصبانی نیستم» داستان یک دانشجوی ستاره دار و اخراجی است که برای فراهم آوردن حداقل شرایط زندگی در رویارویی با بی‌اخلاقی‌های جامعه با خود تمرین می‌کند تا «عصبانی» نباشد و در تلاش است تا دختر مورد علاقه‌ خود را از دست ندهد.
غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش روز دوشنبه ۱۳ آذر سال جاری از اکران این اثر سینمایی پس از چهار سال دوری از پرده و از ۲۹ آذر ماه خبر داد.
به رغم این اعلام، اکران «عصبانی نیستم» بار دیگر متوقف شد و سخنگوی شورای صنفی نمایش علت اکران نشدن آن را انصراف پخش کننده فیلم عنوان کرد.
رضا درمیشیان کارگردان فیلم «عصبانی نیستم!» ۲۷ بهمن ماه، در پی توقف مجدد اکران این اثرسینمایی، نامه به رئیس جمهوری نوشت.
«بغض» و «لانتوری» دیگر ساخته های سینمایی رضا درمیشان هستند.

منبع: ایرنا

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 81331 و در روز یکشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۵۶:۱۱
2024 copyright.