مایکل مور پیش‌بینی کرد: ترامپ مردم بی‌گناه را به کشتن می‌دهد

مایکل مورمایکل مور، مستندساز برجسته آمریکایی در تازه‌ترین دور حملات خود به دونالد ترامپ مدعی شد که او آمریکایی‌های بسیاری را به کشتن خواهد داد.

به گزارش سینماسینما، کارگردان برنده جایزه اسکار که در آخرین فیلمش با عنوان «سرزمین ترامپ» به شکل انتقادی آینده آمریکا در صورت ریاست‌جمهوری ترامپ را به تصویر کشیده بود، رییس جمهور منتخب را رهبری خطرناک و نامناسب توصیف کرد.

مور سخنان اخیر ترامپ درباره عدم حضور در جلسات توجیهی امنیتی را هدف انتقاد قرار داد و در این باره نوشت: «احتمالا همه با من موافق هستند که نخستین وظیفه رهبر هر کشور حفظ امنیت شهروندان است. در میان کارهای رییس‌جمهور هیچ کاری مهم‌تر از شرکت در جلسه‌ای درباره تهدیدات پیش‌روی کشور وجود ندارد. اینکه ترامپ حضور در یک جلسه ۲۰ دقیقه‌ای درباره تهدیدات پیش‌روی کشور و شهروندان آمریکایی با حضور مقامات ارشد اطلاعاتی و امنیتی را آزاردهنده و طاقت‌فرسا می‌داند، به سادگی باعث وحشت می‌شود.»

این کارگردان در ادامه توییت‌های ترامپ را خشمناک و کودکانه توصیف کرد. به نظر مور رییس‌جمهور به جای هدر دادن وقتش برای توییت‌های کودکانه باید به موضوعات مهم کشور بپردازد.

او قسمتی از نوشته خود را به آینده آمریکا در صورت وقوع یک حمله تروریستی اختصاص داد. کارگردان «بولینگ برای کلمباین» در این باره نوشت: «هموطنان آمریکایی هنگامی که حمله تروریستی بعدی در آمریکا روی دهد که همه می‌دانیم وقوع آن اجتناب‌ناپذیر است و پس از پایان تراژدی مرگ و ویرانی که می‌شد جلوی آن را گرفت، خواهید دید که ترامپ جز خودش همه را سرزنش خواهد کرد. او حقوق مردم طبق قانون اساسی را به حالت تعلیق درخواهد آورد. هر کسی را که در نظرش تهدید باشد زندانی خواهد کرد. جنگ به راه خواهد انداخت و کنگره جمهوری‌خواه هم بی‌شک او را حمایت خواهد کرد. البته آن زمان دیگر کسی به یاد نمی‌آورد که او روزگاری تهدیدات روبه رشد را نادیده گرفته بود،‌ در جلسات توجیهی امنیتی شرکت نکرده بود و به جای آن با گلف بازی کردن، ملاقات با سلبریتی‌ها و یا توییت کردن درباره بی‌انصافی سی‌ان‌ان وقت گذرانده بود.»

مور بی‌مبالاتی‌های ترامپ را با جرج‌دبلیو بوش رییس‌جمهور پیشین آمریکا مقایسه و پیش‌بینی کرد که ترامپ به مراتب از بوش بدتر خواهد بود. او در پایان با اطمینان اعلام کرد که این بی‌مبالاتی‌ها به قیمت از دست رفتن جان بسیاری از شهروندان آمریکا تمام خواهد شد.

منبع: خبرآنلاین

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 35654 و در روز پنجشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۰۳:۱۷
2024 copyright.