محسن کیایی در گفت‌و‌گو با سینماسینما/جشنواره توجه بیشتری به فیلم‌های طنز داشته باشد

محسن کیاییسینماسینما، علی پاکزاد – محسن کیایی بازیگر فیلم «ایستگاه اتمسفر» معتقد است عموما به بازیگران فیلم‌های  کمدی در جشنواره توجه نمی شود. کیایی با اشاره به اینکه می تواند در نقش های متفاوتی بازی کند تاکید کرد از این موضوع نیز لذت می برد.

به گزارش سینماسینما، کیایی در جشنواره سی و پنجم فیلم فجر با فیلم‌های «ایستگاه اتمسفر» به کارگردانی مهدی جعفری، «سد معبر» به کارگردانی محسن قرایی و «یک روز به خصوص» به کارگردانی همایون اسعدیان حضور دارد.

کیایی درباره نقش‌آفرینی در فیلم های مختلف گفت: «سال گذشته به دلیل درگیری زیادی که داشتم نتوانستم در سینما حضور پررنگی داشته باشم. البته در فیلم «سد معبر» و «یک روز به خصوص» حضور داشتم، اما نقشم در این دو فیلم بسیار کوتاه بود. در فیلم «ایستگاه اتمسفر» نقش اول  را بر عهده داشتم. پیشنهادات مختلفی ارائه شد اما «ایستگاه اتمسفر» را انتخاب کردم. نقش متفاوتی در این فیلم دارم و دلیل انتخابم هم همین موضوع بود. البته در «سد معبر» هم تلاش کردم که نقش متفاوتی داشته باشم. امیدوارم این فیلم‌ها به خوبی دیده شده باشند.»

او ادامه داد: «فیلم «ایستگاه اتمسفر» یک کار کاملا اجتماعی و انسانی است. درباره روابط یک فرد با دیگران است. این شخص دچار معضلاتی می شود که ناخوداگاه در طول فیلم درگیری‌های به خصوصی برایش به وجود می‌آید. مهمترین موضوع برای من تفاوتی بود که در این فیلم و نقشی که پذیرفته بودم دیده می‌شود. «ایستگاه اتمسفر» در بخش چشم‌انداز حضور دارد و امیدوارم که دیده شود. احساس می کنم فیلم قابل دفاع و شایسته ای است.»

کیایی درباره ایده‌آل‌هایش در سینما و دغدغه‌هایش گفت: «قطعا هر بازیگری دوست دارد جایزه کسب کند. اگر کسی هم انکار کند قطعا صادق نیست. همه انسان‌ها دوست دارند جایزه بگیرند و دیده شوند، اما ایده ال من اکنون چنین چیزی نیست. برایم مطلوب است که کارم توسط مردم مورد نقد و توجه قرار گیرد. موضوع دیگری که برایم بیش از چیزهای دیگر اهمیت دارد بازی در نقش‌ها و فیلم‌های متفاوت است. زمانی که می‌خواهم نقش‌هایم را انتخاب کنم قطعا به سراغ متفاوت‌ترین‌ها می‌روم.»

بازیگر فیلم «سد معبر» درباره جشنواره سی و پنجم گفت: «امیدوارم جشنواره و کسانی که در آن جا تصمیم گیر هستند به جوانان اهمیت دهند ؛ و یکی از سیاست های جشنواره همین موضوع باشد.همه جای دنیا و در بسیاری از فستیوال ها سیاست بر این است که در راستای اهداف آن جشنواره گام برداشته شود که این موضوع کاملا طبیعی است.جشنواره ها عموما برای انتخاب بازیگران و فیلمها طبق سیاستی که دارند عمل می کنند و با همین نگاه به عوامل مختلف جایزه اهدا می کنند.همه ما می دانیم که جشنواره بر اساس سیاست خودش پیش می رود و اگر کسی اعتراض دارد نباید در این جشنواره شرکت کند.»

بازیگر فیلم «یک روز به خصوص » درباره بازیگرانی که در حوزه طنز فعالیت دارند گفت:«متاسفانه برای بازیگرانی که در حوزه طنز فعالیت دارند کسب جایزه در جشنواره بسیار دشوار است. فقط کافی است که به یک بازیگر یا  یک فیلم عنوان کمدی بدهند.دوستان دیگر به آن فیلم نمی پردازند و خیلی راحت آن را کنار می گذارند.برای مثال فیلم «بارکد» اثر خیلی خوبی بود که نمیشد به راحتی از آن گذشت اما از این فیلم عبور کردند. و مورد توجه قرار نگرفت.فیلم «بارکد» از استاندارد های سینمای ایران خیلی بالاتر بود اما مورد توجه قرار نگرفت.اگر به سابقه بازیگران حوزه طنز نگاهی بیندازیم.ناخوداگاه متوجه می شویم که فقط اکبر عبدی به عنوان بازیگر طنز توانست برای یک فیلم کمدی سیمرغ کسب کند. رضا عطاران برای بازی در فیلم های کمدی جایزه نگرفت بلکه برای نقش آفرینی در فیلم «دهلیز» که فیلم تلخی نیز بود سیمرغ دریافت کرد.»

محسن کیایی درباره حضور در فیلمهای جدی و کمدی گفت:«مایلم در فیلم های متفاوتی بازی کنم.برایم فرقی ندارد هم نقش جدی می توانم داشته باشم و هم در فیلمهای کمدی می توانم بازی کنم.بازی در فیلمهای کمدی بیش از حد سخت است.اما متاسفانه در جشنواره ما همه فیلمها با ژآنرهای مختلف در کنار هم قرار می گیرند و باید بین این همه فیلم داوری صورت گیرد.حضور فیلم های «اقتباسی» ،«کمدی»،«اجتماعی» و بسیاری از ژانرهای دیگر باعث شده تا جایزه گرفتن و موفقیت فیلمهای کمدی بسیار سخت شود.عموما اتفاقاتی که در جشنواره صورت می گیرد کارشناسی نیست.باز در همین فضا نیز به ژآنر کمدی توجه نمی شود.»

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 44471 و در روز سه شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۳:۰۰
2024 copyright.