محمد احمدی: گروه هنر و تجربه یاور خوبی برای فیلم های تجاری است

هنر و تجربهمحمد احمدی تهیه کننده فیلم خواب است پروانه که چندین فیلم به تهیه کنندگی او در گروه هنرو تجربه اکران شده است  در گفت وگوی خود حرف های جالبی زده است . به گزارش سینماسینما، بخش هایی از این مصاحبه به شرح زیر است :

 

به نظر شما اکران فیلم در گروه هنر و تجربه مناسب است یا اعتقاد دارید فیلم این پتانسیل را دارد که در گروه سینمایی اکران بشود؟
چند فیلمی که به عنوان تهیه کننده در آنها حضور داشته ام در گروه هنر و تجربه اکران شدند و فرصت و مجال خوبی پیدا کردند تا فیلم در یک مدت طولانی در معرض دید مخاطبان این گروه سینمایی قرار بگیرد. به نظرم گروه هنر وتجربه از بدو تاسیس بستر خوبی را برای اکران فیلم هایی ایجاد کرد که در چرخه اکران نمی توانستند حضور داشته باشند و به نظرم این شرایط خوبی است. گروه هنر و تجربه نه تنها یار و یاور خوبی برای فیلم های هنری و تجربی است بلکه برای فیلم های تجاری هم مفید و اثرگذار است. در همین گروه هنر و تجربه فیلم هایی در این مدت به نمایش درآمده اند که بازیگران ستاره داشته اند اما به دلیل ساختارشان هیچ گروه سینمایی با آنها قرار داد نمایش منعقد نمی کرد. امیدوارم این گروه در کارش تداوم داشته باشد و امکان های نمایشی اش بیشتر از این گسترش پیدا کند و البته هر طرحی منتقدان و موافقانی دارد. اما باید با نگاه کلان به آن توجه کرد و حتی گروه هنر و تجربه باعث منسوخ شدن طرح غلط و اشتباه قرارگیری فیلم ها در اکران دو هفته در میان اکران های طولانی مدت شد و فیلم های گروه دار در اکران توانستند مدت بیشتری در اکران باشند.
در اکران گروه هنر و تجربه فقط ملاک دیده شدن فیلم ها است یا جنبه اقتصادی چشمگیری هم دارد؟
بله، گیشه قابل قبولی برای این فیلم ها دارد و هر تهیه کننده ای علاقه دارد سرمایه اش در هنگام اکران فیلمش بازگشت داشته باشد.

آیا نمایش یک سانس در چند سینمای محدود، چنین انتظاری را برآورده می کند؟
فیلم قبلی ام که در این گروه اکران شد بخشی از سرمایه ساختش را به دست آورد و بخش دیگر با فروختن فیلم به شبکه نمایش خانگی تامین شد. خواب است پروانه هم در حد خودش فروش می کند و امیدوارم با گسترش تبلیغات بویژه در فضای مجازی و تبلیغ موثر دهان به دهان این فروش افزایش پیدا کند. معتقدم با گذشت زمان تعداد بیشتری از مخاطب برای دیدن فیلم ترغیب می شوند. در هر صورت باید در این شرایط حتی این اکران را هم به فال نیک گرفت.

به چه دلیل در این هفت سال نتوانستید شرایطی برای اکران فیلم پیدا کنید؟
خیلی تلاش کردیم اما نتوانستیم چنین امکانی فراهم کنیم. الان که منصفانه به شرایط نگاه می کنم فیلم خواب است پروانه مناسب اکران گروه نیست و اگر هم روی پرده می رفت، اکرانش در مدت کوتاهی به پایان می رسید.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 19666 و در روز دوشنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۵۴:۲۰
2024 copyright.