محمد حقیقت خبر داد/ اکران «جنایت بی‌دقت» در فرانسه/ فیلمی با امضای ویژه مکری

سینماسینما، محمد حقیقت

«جنایت بی‌دقت»، آخرین فیلم شهرام مکری که ابتدا در بخش افق‌های جشنواره ونیز دو سال پیش خوش درخشیده بود ‌و برنده جایزه بهترین فیلمنامه از سوی منتقدان شد، بعدا در بسیاری از دیگر جشنواره های جهانی نیز شرکت کرد و جوایز خوبی هم به دست آورد. این اثر توسط کمپانی Damned Films – پخش کننده آثار قبلی شهرام مکری در فرانسه- پخش می‌شود که از روز چهارشنبه سوم نوامبر در چندین سینما ی‌ پاریس و شهرستان‌ها به نمایش عمومی در می آید. از جمله در سینما «سن اندره درارت» که یکی از سینماهای مهم هنر وتجربه پاریس محسوب می‌شود.

شهرام مکری از فیلمسازان بسیار خوش قریحه و متفاوت است که با استایل ویژه میزانسن اش، می‌توان او را از کارگردانان برجسته امروز ایران به حساب آورد و همواره امضای ویژه او را می‌توان در آثارش ردیابی کرد. در این اثر کارگردان انگشت روی سوژه ای جذاب و مهم (آتش زدن سینما رکس آبادان) گذاشته ‌اثر قابل توجهی با میزانس ویژه و «مکری‌وار» که آن‌را دیدنی کرده است.

خانم نسرین میرشب پخش جهانی فیلم را بر عهده دارد و خانم نگار اسکندرفر تهیه کننده آن است. این فیلم محصول موسسه فرهنگی هنری کارنامه است.

قابل ذکر است که در ماه های نوامبر ‌و دسامبر فیلم‌های «شیطان وجود ندارد» ساخته محمد رسول‌اف، «قهرمان» ساخته اصغر فرهادی و «خورشید» اثر مجید مجیدی هم در سینماهای فرانسه به نمایش در خواهند آمد. در ضمن اولین فیلم ایرانی که در ابتدای سال ۲۰۲۲ در فرانسه اکران خواهد شد، «کشتارگاه» با نام فرانسوی «بازارسیاه» اثر بسیار خوب عباس امینی خواهد بود.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 163620 و در روز دوشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۱۵:۲۹
2024 copyright.