محمد حمیدی مقدم: فعالیت «هنر و تجربه» در همه حوزه‌ها گسترده‌تر می‌شود

نشست همفکری مدیر عامل مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی با نمایندگان انجمن صنفی فیلم کوتاه و انجمن سینمای جوان برگزار شد.
به گزارش سینماسینما، یکشنبه ۲۸ فروردین ماه جلسه مشترک محمد حمیدی مقدم مدیر عامل مرکز گسترش، حامد شکیبانیا معاون مستند و محمد طیب مدیر بازرگانی با نمایندگان انجمن سینمای جوان و انجمن صنفی فیلم کوتاه (ایسفا) با موضوع اکران فیلم کوتاه در «هنر و تجربه» برگزار شد. آرش رصافی، فیلمساز و نماینده انجمن سینمای جوان و انجمن صنفی فیلم کوتاه، کاوه قهرمان، میکائیل دیانی و وحید حسینی نامی در این جلسه حضور داشتند. حاضران در این جلسه، مطالبات، نگرانی‌ها و دغدغه‌هایشان درباره نمایش فیلم کوتاه در گروه «هنر و تجربه» را مطرح کرده و ابراز امیدواری کردند در دور تازه اکران، این بستر وسیع‌تر و شرایط برای نمایش این آثار مطلوب شود. طبق توافقی که در جلسه صورت گرفت، نمایندگان انجمن صنفی فیلم کوتاه پیشنهادها و مسائلشان را در این حوزه، در قالب طرحی ارائه خواهند کرد.
در این جلسه حمیدی مقدم با اشاره به برگزاری جلسات مشورتی با نمایندگان صنوف مختلف، سینماگران و فعالان حوزه اکران گفت: وظیفه‌ای که سازمان سینمایی به مرکز گسترش محول کرده، ما را بر آن داشت تا مسیر «هنر و تجربه» در ادوار گذشته را بررسی و درباره ادامه آن در همفکری و مشاوره با افرادی که در حوزه اکران تجربه دارند و در «هنر و تجربه» فیلمشان روی پرده رفته به مسیرهای بهتر و کاملتری برسیم. خوشبختانه با حمایت آقای خزاعی رئیس محترم سازمان، فعالیت «هنر و تجربه» متوقف نخواهد شد و در همه حوزه‌ها، گسترده‌تر می‌شود.
وی ادامه داد: اکران فیلم کوتاه بخشی از برنامه نمایش‌های «هنر و تجربه» است، ضمن این که فیلمسازانی که عضو انجمن فیلم کوتاه هستند، فیلم بلند هم می‌سازند و تنها در حوزه اکران فیلم کوتاه صاحب نظر نیستند، می‌توان از نظر و تجربه آنها استفاده کرد.
محمد حمیدی مقدم در بخش دیگری از این جلسه گفت: آنچه پس از بررسی‌های فراوان به آن رسیدیم، همان نکته ای است که شما و دیگر دوستان به آن اشاره کرده اند. ایجاد تمرکز در محل نمایش فیلم‌ها و جدول نمایش و سانس بندی اولویت ماست. مرکز گسترش به عنوان متولی این اکران‌ها، مصمم است که همه فیلم‌ها در همه سانس‌هایی که اعلام و درباره آن خبرسازی می‌شود، حتما اکران شوند. برای رونق اکران، تشویق فیلمساز و افزایش مخاطب هم حمایتی در نظر گرفته‌ شده است، که از طریق آیین نامه‌ها اطلاع رسانی می‌شود. همه فیلم‌ها در بازه زمانی مشخص و به صورت متمرکز فرصت اکران دارند و بر اساس استقبال مخاطبان، اکران تا زمانی که تماشاگر وجود داشته باشد، ادامه می‌یابد.
مدیر عامل مرکز گسترش ادامه داد: همزمان با اکران تهران، در سایر شهرها، سینماهایی فیلم‌های «هنر و تجربه» را اکران خواهند کرد. بر اساس بررسی‌ها متوجه شدیم که تماشاگر این فیلم‌ها در استان‌ها، به اندازه تهران نیست. نوع تمرکز و شکل نمایش در استان‌ها متفاوت خواهد بود.
محمد حمیدی مقدم با اشاره به نمایش فیلم‌ها در دو سالن موزه سینما گفت: در تهران به دنبال یک پایگاه مشخص برای اکران‌های «هنر و تجربه» هستیم. سینمایی که هویت مشخص داشته باشد و برنامه‌های نمایش فیلم و رویدادهای جانبی (جلسات نقد و بررسی، کارگاه‌ها، رونمایی و …) را هم در آن برگزار کنیم. فعلا دو سالن از موزه سینما در اختیار «هنر و تجربه» است. علاوه بر اکران فیلم‌ها در این پایگاه، فیلم‌ها در مراکزی در شمال، غرب، شرق و جنوب تهران به ناوگان نمایشی «هنر و تجربه» هستیم.
حامد شکیبانیا معاون مستند مرکز گسترش در بخشی از این جلسه با اشاره به تاسیس باشگاه مخاطبان گفت: در چنین اکران‌هایی، شناسایی مخاطبان واقعی اهمیت بالایی دارد. ایجاد باشگاه مخاطبان، تصویری روشن از افراد و گروه‌هایی می‌دهد که با «هنر و تجربه» همراه هستند و دغدغه تماشای آثاری از این جنس را دارند. افرادی که عضو باشگاه مخاطبان شوند، از امکانات و امتیازهایی برخوردار خواهند شد.
محمد طیب مدیر بازرگانی مرکز درباره اکران شهرستان‌ها گفت: با توجه به بررسی مخاطبان «هنر و تجربه» در سایر شهرها و با هدف ساماندهی اکران، در سایر شهرها در هفته یک روز نمایش «هنر و تجربه» در سینماهای مشخص خواهیم داشت.
طیب با اشاره به تاسیس بانک فیلم «هنر و تجربه» ادامه داد: پس از پایان دوره اکران هر فیلم، فیلم‌ها در بانک فیلم سایت «هنر و تجربه» ثبت می‌شوند، اگر ۳۰ نفر تماشاگر بلیت آن فیلم را پیش خریدکنند، فیلم برای آنها در پایگاه اصلی روی پرده خواهد رفت.
وی افزود: علاوه بر نمایش‌های سینمایی، اکران آنلاین فیلم‌های روی پرده، به فاصله زمانی کوتاه پس از شروع اکران در سینماها، در یکی از پلتفرم‌ها شروع می‌شود. سینمادوستانی که خارج از تهران هستند یا دسترسی به سینما ندارند می‌توانند همزمان با جدول نمایش «هنر و تجربه» این فیلم‌ها را آنلاین ببینند.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 173509 و در روز سه شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۰۵:۳۴
2024 copyright.