محمد علی ابطحی : بدون قرار قبلی به زور آدم را به بهشت نمی فرستد

محمدعلی ابطحی در یادداشتی به ستایش از فیلم بدون قرار قبلی ساخته بهروز شعیبی پرداخت .

به گزارش سینماسینما ، ابطحی در یادداشت خود نوشت : واقعاً بدون قرار قبلی، پیچیدم توی پارکینگ سینما فرهنگ. رفتم بلیط خریدم برای دیدن فیلم «بدون قرار قبلی» بهروز شعیبی نازنین.
چندبار قبلاً آقای شعیبی دعوت کرده بود و نشده بود که بشود. فکر می‌کنم از کرونا فقط یک‌بار سینما رفته بودم. اما خیلی شنیده بودم فیلم خوبی است. خوانده بودم طعم امام رضا هم دارد و دلیل دیدنش بیشتر شد.
نمی‌خواهم از فیلم بگویم. نگران اسپویل کردنش هستم. اما واقعاً یک فیلم سینمایی خوب برای دیدن بود.
همه عناصر دیده شدن را داشت.
در طول فیلم فکر می‌کردم ای کاش این‌ها که بودجه‌های کلان کشور را برای ساختن فیلم‌های دینی به خود اختصاص می‌دهند و با تبلیغ مستقیم هیچ تأثیری در گرایش به دین ندارند، بماند؛ نفرت هم ایجاد می‌کنند، می‌توانستند مثل شعیبی فیلم بسازند.
این فیلم چیزی را حقنه نمی‌کرد. به زور آدم را به بهشت نمی‌فرستاد. اما مثل هنر پیشه‌ی اصلی فیلم، عطر و طعم معنویت را می‌چشاند. تصاویر فوق‌العاده‌ای داشت.
در فیلم، خانه‌ی قدیمی‌ای بود که به‌نام خانه موسوی‌نژاد ثبت شده بود. عکسش را آقا بهروز شعیبی فرستاد. این خانه وقفی بود. در اختیار مرحوم موسوی‌نژاد، پدر خانمم که از نیکان روزگار بود. ایشان در اختیار طلبه‌ها در سالهای اول زندگیشان می‌گذاشت تا سر و سامان بگیرند. خانمم کلی اسم دوستان طلبه‌ام را آورد که مدتی در آن زندگی کرده بودند. در سال‌های دهه چهل و پنجاه.
فیلم «بدون قرار قبلی» را ببینید. با هر سلیقه‌ای که باشید آن را می پسندید. تصاویر نابی از ساخته‌های میراث فرهنگی هم دارد.
فرهاد توحیدی که نویسنده‌اش بوده را هم خیلی دوست دارم. چه انسان باسواد و افتاده و خواستنی‌ای است.
بازی خانم پگاه آهنگرانی فوق العاده بود. مصطفی زمانی و‌ الهام کردا وصابر ابر هم خوش درخشیده بودند.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 177246 و در روز یکشنبه ۵ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۵۵:۵۵
2024 copyright.