محمد قاصد اشرفی: سالن‌سازی امر تولید را بهبود می‌بخشد

رییس انجمن سینماداران بیان کرد: سالن‌سازی به چرخه اقتصاد سینما کمک می‌کند و سرمایه‌گذاری در امر تولید را بهبود می‌بخشد.
به گزارش سینماسینما، محمدقاصد اشرفی رییس انجمن سینماداران درباره تاثیر گسترش سالن‌های سینما بر جشنواره فیلم فجر عنوان کرد: جشنواره فیلم فجر سال‌های زیادی است که در شهرستان‌ها نیز به طور محدود اجرا می‌شود. این رویداد به لحاظ فرهنگی نمودار و تراز است و همه برای تماشای تولیدات یکساله در دهه فجر اهتمام دارند اما همه این فیلم‌ها در ادامه و سال بعد اکران می‌شوند. به شخصه معتقدم پرونده بسیاری از فیلم‌ها ممکن است در ایام فجر بسته شود و شاید این اکران‌ها حتی به طور محدود به فیلم آسیب برساند. این آسیب به ویژه برای فیلم‌های متوسط و ضعیف جدی‌تر است. ما باید در ارتباط با گسترش ابعاد برگزاری جشنواره فیلم فجر، ابعاد فرهنگی، صنعتی و اقتصادی سینما را نیز توامان درنظر داشته باشیم.
رییس انجمن سینماداران در پاسخ به این سوال که سهم بخش خصوصی در توسعه سالن‌های سینما چیست، گفت: بارها این نظر را داده‌‍ام که سینما را نمی‌توانم به بخش خصوصی و دولتی تقسیم کنم. سینما در هر شهر و منطقه‌ای یک محل فرهنگی است و با یک چشم به آن نگاه می‌شود. تفاوت بخش خصوصی و دولتی در این امر در بودجه‌شان تعریف می‌شود. ممکن است در بخش دولتی سینماها از سایر درآمدها و بودجه سازمانی تامین شوند اما بخش خصوصی در صورت رکود سینما توانی برای تامین هزینه‌ها ندارد و در دو سال کرونا مشکلات سینماها را دیدیم و کمک‌ها نیز متاسفانه نتوانستند سینما را سرپا نگه دارند. دولت نیز علی‌رغم اعلام خود کمک چندانی به سالن‌های سینما نکرد و ما از مدیران فرهنگی انتظار و مطالبه داریم تا تعهدات خود را در این امر به نحو شایسته انجام دهند.
او با اشاره به عملکرد مطلوب موسسه بهمن سبز در احداث و تجهیز پردیس‌های سینمایی بیان کرد: به نوبه خودم ازعملکرد بهمن سبز و حوزه هنری و مدیرانشان که در امر سالن‌سازی و بازسازی سالن‌ها، رسالت خود را پیش می‌برند، تشکر می‌کنم. به نظر می‌رسد این وظیفه به خوبی به ویژه در دو سال درگیری با کرونا انجام شده است.
اشرفی همچنین افزود: سالن‌سازی به چرخه اقتصاد سینما کمک می‌کند و سرمایه‌گذاری در امر تولید را بهبود می‌بخشد. این امر به بازگشت سرمایه اولیه فیلم‎ها کمک می‌کند و در نهایت صنعت سینما را رونق می‌بخشد. به عنوان یک سینمادار از موسسه بهمن سبز این خواسته را دارم که فعالیت خود در شهرها و شهرستان‌های فاقد سالن را ادامه دهد. خوشبختانه تعداد سالن‌های سینما در تهران زیاد است اما خلا آن در شهرستان‌ها به شدت احساس می‌شود. اقدام به راه‌اندازی پردیس‌های سینمایی گذشته از ایجاد سرگرمی برای مردم بارفرهنگی شهر را ارتقا می‌دهد و این وظیفه مهمی برای این موسسه و مطلوب سینماداران و تهیه‌کنندگان است. امیدوارم ارگان‌ها و سازمان‌های مرتبط دیگر نیز پای کار بیایند و فرمانداران و استانداران نیز به فکر سالن‌سازی در مناطق تحت پوشش خود باشند.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 167625 و در روز جمعه ۲۴ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۵۵:۲۹
2024 copyright.