مخالفان واکسن تماس رادیو را رد دادند

دکتر حسین روازاده که از مخالفان واکسن است، قرار بود شب گذشته (۱۵ آبان ماه) پاسخگوی سئوالات برنامه مخاطب خاص رادیو سلامت درباره دلایل مخالفتش نسبت به واکسن باشد اما علیرغم هماهنگی از قبل انجام شده، رد تماس داد.
به گزارش روابط عمومی رادیو سلامت، از ابتدای شیوع ویروس کرونا به ایران در جدول پخش برنامه‌های رادیو سلامت تمهیداتی اندیشیده شد تا به کمک گروه‌های برنامه ساز بتواند با اطلاع‌رسانی مفید و آگاهی بخشی لازم در کنار مردم این شرایط سخت همه گیری کرونا را پشت سر بگذارد. به همین دلیل در قالب برنامه های متفاوت به سوالات، شبهات و نکات مهمی که در ذهن مردم در خصوص واکسیناسیون، کرونا و درمان وجود دارد پاسخ می دهد. کارشناسان برنامه ها همگی اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و دست اندرکاران نظام سلامت کشور هستند.
یکی دیگر از اهداف برنامه های رادیو سلامت در این مدت، ترغیب و تشویق مردم برای واکسیناسیون است، به همین دلیل تا به امروز برنامه های متنوعی با این محوریت روانه آنتن کرده و همچنان به این موضوع مهم می پردازد. شب گذشته ۱۵ آبان ماه عوامل سازنده برنامه مخاطب خاص که روزهای شنبه ساعت ۲۰ به مدت یک ساعت روانه آنتن می شود با دکتر حسین روازاده که از مخالفان واکسن است، هماهنگ کرده بودند تا در قالب تماس تلفنی دلایل علمی مخالفت خودش را نسبت به واکسن بیان کند اما با وجود هماهنگی های از قبل انجام شده، وی تماس برنامه مخاطب خاص رادیو سلامت را رد کرد و حاضر به پاسخگویی در این باره نشد.
این در حالی است که انتظار می رفت دکتر روازاده که در این مدت مرتب واکسن نزدن را در میان مردم ترویج می دهد، دلایل علمی اش را با صراحت در رسانه شفاف سازی کند ولی این اتفاق نیفتاد.
رادیو سلامت در راستای دیگر اهدافش برای سلامتی مردم پویش واکسن می زنم را راه اندازی کرد، چرا که واکسیناسیون اولین گام در مقابله با کرونا و ایمنی جمعی و شکستن دایره ابتلاست. آنچه که تجارب جهانی به ما نشان داده تاثیر قابل توجه واکسیناسیون در ایمنی بخشی و پیشگیری از مرگ و میر در کروناست.
برنامه مخاطب خاص روزهای شنبه ساعت ۲۰ به تهیه کنندگی مرتضی میلانی پخش می شود و دکتر جواد نوفرستی مجری و کارشناس مخاطب خاص است. این برنامه از تیر ماه ۱۳۹۸ روی آنتن رادیو سلامت است. محتوای برنامه درخصوص نظام سلامت و مشکلات این بخش بنا نهاده شده، چرا که آسیب های این بخش به مردم بازمی گردد. برنامه در دوران کرونا نقشی اساسی داشته است. مطالبه گری در این دوران سرلوحه کار قرار گرفت. این برنامه رادیویی صرفا مطالبه گری نداشته و پیشنهاداتی را نیز به مسئولان مطرح کرده است.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 163920 و در روز یکشنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۱۸:۴۶
2024 copyright.