مخالفت کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با کمک به جشنواره فجر/ شهرداری باعث ایجاد شائبه نشود

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه این کمیسیون مخالف کمک به برگزاری جشنواره فیلم فجر است، گفت: کمک به جشنواره فیلم فجر در شرایط کنونی منطقی نیست.

به گزارش سینماسینما حجت نظری گفت: این کمیسیون در شرایط فعلی که درآمدهای پیش بینی شده در بودجه شهرداری محقق نشده، با کمک به برگزاری جشنواره فیلم فجر مخالف است.

وی گفت: در جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر به دلیل اینکه در شرایط فعلی که درآمدهای پیش بینی شده برای بودجه سال جاری به طور کامل محقق نشده، با این گونه کمک ها از جمله کمک به برگزاری جشنواره فیلم فجر مخالفت شده است.

نظری با بیان اینکه درصد قابل توجهی از منابع درآمدی شهرداری به نقدینگی تبدیل نشده است،  گفت: در این شرایط که ما بسیاری از ردیف های هزینه‌ای که در بودجه پیش‌بینی کرده بودیم محقق نشده، کمک به برگزاری جشنواره فیلم فجر منطقی نیست.

نظری ادامه داد: معتقدیم اگر قرار است هزینه ای در حوزه های فرهنگی انجام شود، اولویت با اجرای کد پروژه هایی است که شورای شهر برای سال ۹۹ به تصویب رسانده است.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: بی تردید کمک به جشنواره فیلم فجر یا هر رویداد فرهنگی دیگری که از پیش برای آن ردیفی در بودجه  پیش‌بینی نشده، در مراحل بعدی اولویت قرار می‌گیرند.

نظری با تاکید براینکه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی با این اقدام مخالف است، اظهار داشت: معتقدیم شهرداری به جای  ریخت و پاش هایی که شائبه رفتار شخصی دارند و نگرانی ایجاد می کنند که برخی از مدیران شهرداری به دنبال بده بستان های شخصی هستند، اولویت های تصویب شده را دنبال کند.

وی با بیان اینکه شهرداری باید مانع ایجاد شایبه ها شود، ادامه‌داد: شهرداری برای انجام وظایف اصلی خود با توجه به مصوبه بودجه سال ۹۹ که شورای شهر به عنوان سیاست گذار و ناظر بر عملکرد شهرداری تصویب کرده، تلاش کند.

عضو شورای تهران عنوان کرد: امیدوارم در دو ماه باقی مانده از سال جاری، بسیاری از امور معطل مانده به سرانجام برسد.

شهرداری تهران در سال ۹۸ مبلغ ۸ میلیارد تومان به برگزاری جشنواره فیلم فجر کمک کرده بود که این موضوع با مخالفت اعضای شورا روبرو شده بود.

منبع: ایرنا

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 149261 و در روز دوشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۱۵:۲۱
2024 copyright.