مدیرعامل خانه سینما چه کسی خواهد بود؟

با گذشت دو ماه از برگزاری انتخابات هیات مدیره «خانه سینما» همچنان پست مدیرعاملی این نهاد صنفی در حوزه سینما خالی مانده است.

به گزارش سینماسینما، بیش از دو ماه از انتخابات شانزدهمین دوره هیأت مدیره خانه سینما می‌گذرد اما هنوز خبری از معرفی مدیرعامل مهمترین نهاد صنفی سینمای ایران به گوش نمی‌رسد. این در حالی است که هربار از هرکدام از اعضای هیأت مدیره درباره زمان معرفی مدیرعامل خانه سینما سوال پرسیده می‌شود؛ تنها به کلمه به زودی اکتفا می‌کنند.

براساس اساسنامه خانه سینما، هیأت مدیره موظف است ظرف حداکثر دو ماه پس از انتخابات، نسبت به استخدام مدیرعامل خانه سینما اقدام کند و تا زمانی که مدیرعامل خانه سینما منصوب نشده است رئیس هیأت مدیره عهده دار وظایف مدیرعامل خواهد بود.

محمدمهدی عسگرپور به‌عنوان رئیس هیأت مدیره خانه سینما انتخاب شده است، این تهیه‌کننده و کارگردان سینما در گذشته نیز تجربه مدیرعاملی خانه سینما را داشته و در حال حاضر به عنوان مدیرعامل خانه هنرمندان مشغول به فعالیت است.

با توجه به اینکه اساسنامه خانه سینما می‌گوید که رئیس هیأت مدیره تا قبل از استخدام مدیرعامل وظایف این خانه را برعهده دارد، بنابراین عسگرپور مدتی است که مدیریت دو خانه بزرگ هنرمندان کشور یعنی خانه هنرمندان و خانه سینما را برعهده دارد.

باید دید خانه سینما چه گزینه‌ای را برای مدیرعاملی خانه سینما که درگیر بحران‌های مختلفی است انتخاب می‌کند، آیا بعد از گذشت چندین دوره استفاده از حضور سینماگران در سمت مدیرعاملی خانه سینما، بخت خود را با انتصاب یک مدیر غیرسینمایی البته با تجربه مدیریت سینمایی امتحان می‌کند؟

از بین گزینه‌های مختلفی که گفته می‌شود هیأت مدیره خانه سینما روی آن فکر می‌کند می‌توان به مجید مسچی مدیرعامل سابق مؤسسه «سینماشهر» اشاره کرد که سال‌ها تجربه مدیریت در این مؤسسه را داشته و در حوزه توسعه زیرساخت‌های سینمای ایران فعال بوده است.

منبع: مهر

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 182466 و در روز دوشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۵۵:۴۵
2024 copyright.