مدیرمسئول سینماسینما در روز خبرنگار: هیچ سایت یا روزنامه‌ای در سینما جریان ساز نیست/ به هیچ نهاد و گروهی وابسته نیستیم

مدیر مسئولکیوان کثیریان مدیر سایت خبری تحلیلی سینما سینما گفت:متاسفانه هیچ سایت و یا روزنامه‌ای در سینما جریان ساز نیست و حدود ۹۵ درصد از کار‌های سایت‌ها تابع یک سری جریان خبری هستند.

کیوان کثیریان مدیر مسئول سایت خبری تحلیلی سینما سینما در گفت‌وگویی مبنی بر پیشرفت این سایت با کادر حرفه‌ای و مجرب در زمان کمتر از یک سال گفت: سینما سینما دو سال پس از گرفتن مجوز، در روز ۲۱ شهریور سال ۹۴ افتتاح شد. هدف این بود که رسانه سینمایی اثر‌گذاری ایجاد کنیم که در حوزه سینما به آن اعتماد شود.
وی ادامه داد: داشتن رسانه بار مالی فراوانی را به همراه دارد که بشود به صورت کاملا خصوصی اداره کرد. مشکلی در ابتدای کار برای ما به وجود آمد که برای شروع با کمک دوستان نزدیکم و فقط با سرمایهای که علاقه به سینما بود کار سینماسینما را با گردش مالی صفر آغاز کردیم و نسبت به زمان کمی که راه افتاده جزو برترین‌ها قرار گرفته است.

کثیریان گفت: در حوزه مدیریت رسانه سینمایی، اصل و هدف ما این بود که بدون وابستگی به نهاد‌های دولتی و اشخاص داخل سینما به طور مستقل کار خود را جلو ببریم و ترجیح دادیم در داخل سینما از لحاظ مالی به کسی وابسته نباشیم و سعی در این داریم هر گونه آمار و ارقامی که از پیشرفت سایت ما اعلام می‌شود، صد درصد واقعی باشد.

مدیر سایت سینماسینما درباره روند بهتر شدن سینما با کمک سایت‌های خبری افزود: تمام سایت‌ها وجود و کثرت‌شان برای سینمای ایران و تقویت اطلاع از امور سینمایی مفید است ولی متاسفانه درحال حاضر هیچ سایت و یا روزنامه‌ای در سینما جریان ساز نیست و حدود ۹۵ درصد از کار‌های سایت‌ها تابع یک سری جریان خبری هستند.
وی با اشاره به جریان‌سازی در حوزه سینما گفت: جریان‌ساز شدن به معنای این است که سینما را تحت تاثیر قرار دهیم و به نحوی کار کنیم که سینما با نگاه به رسانه خود را اصلاح کند. سیاست‌ها و روندهایی که در سینمای ما وجود دارد تأثیر مقطعی گذاشته است، ولی مداوم نیست و رسانه‌ها صرفا به یک بازتاب‌دهنده تبدیل شده‌اند. سایت‌های خبری بر سینما مقدم نیستند بلکه پشت سر سینما قدم می‌گذارند و حرکت می‌کنند که قطعا جای تامل دارد.
وی در ادامه افزود: کار رسانه مهم‌تر و خیلی بزرگ‌تر از سینما است،  زیاد شدن سایت‌های خبری، امتیاز مثبتی است اما به شرطی که بتواند تاثیر‌گذار هم باشد و روند کار سینما را ارتقا دهد و اصلاح کند. ولی در حال حاضر این شرایط فراهم نیست. هدف سایت ما نیز همین بود که به یک رسانه تاثیرگذار تبدیل شود و نگاه اصلاحی به سینما داشته باشد ولی تا رسیدن به این هدف، نیازمند زمینه‌های لازم – به خصوص در بحث مالی- هستیم. به دلیل آنکه با کمی هزینه کردن می‌توانیم کیفیت را بالا ببریم و به تاثیر‌گذاری فکر کنیم. در شرایطی که مردم دیگر به سمت رسانه مکتوب نمی‌روند و رسانه‌های مکتوب جای خود را به سایت‌های خبری و سپس به فضای مجازی و تلگرام داده، این، کار را در جذب مخاطب سخت‌تر می‌کند.

کیوان کثیریان درباره وجود شبکه‌های اجتماعی گفت: شبکه‌های اجتماعی باید مورد استفاده واقع شود و تأثیر خوبی هم دارد. رسانه‌ها چاره‌ای به جز حضور در این فضا ندارند و اگر بخواهند دیده شوند باید همراه مردم و مخاطبان باشند و هر جایی که مخاطب به آن علاقه نشان می‌دهد حضور پیدا کند. کانال‌های تلگرامی سرعت انتقال اخبار را بهتر کرده است و اگر بخواهیم سرعت بیشتری در جلب توجه افکار عمومی نسبت به رسانه‌مان ایجاد کنیم شبکه‌های اجتماعی همچون تلگرام می‌توانند به این فضا کمک کنند. رسانه‌ای که به دنبال مخاطب است، باید همراه او در تلگرام باشد. مخاطب دیگر علاقه‌ای به حضور در جلوی دکه ندارد و داشتن مجله و روزنامه هیچ نفعی در اطلاع رسانی ندارد و باید به علاقه مخاطب در رسانه احترام گذاشت. جذب مخاطب فقط در پایگاه‌های خبری و اطلاع رسانی نیست، کانال‌های تلگرامی که به سرگرمی و تفریح می‌پردازد به مراتب بازدید‌کننده بیشتری نسبت به روزنامه و خبرگزاری دارد و ممکن است بازدید خبر اختصاصی روزنامه و یا خبرگزاری در کانال‌های سرگرمی بیشتر از خود مرجع خبر باشد.

 

منبع: موج

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 23315 و در روز یکشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۵۱:۴۲
2024 copyright.