مدیر جشنواره «یونیورسال» آمریکا به ایران آمد

بن بهمنیمدیر فستیوال «یونیورسال» آمریکا به ایران آمد تا با برگزاری ورک شاپ درباره اقتضائات جشنواره‌های خارجی و حضور در آنها برای فیلمسازان ایرانی توضیح دهد.

به گزارش سینماسینما، عباس رافعی کارگردان و مدیرعامل موسسه فیلم نگاران، درباره سفر «بن بهمنی» مدیر فستیوال «یونیورسال» آمریکا به ایران و برگزاری کارگاه آموزشی اینگونه گفت: بن بهمنی مدیر فستیوال «یونیورسال» آمریکا قرار است یک ورک‌شاپ در تاریخ ۱۶ آذر در ساعت ۱۴ بعدازظهر در موسسه فیلم‌نگاران برگزار کند.

او افزود: موضوع این ورک‌شاپ درباره تفاوت جشنواره های آمریکایی با جشنواره های اروپایی است. برای مثال جشنواره‌های اروپایی به دنبال فیلم‌های سیاه انتقادی یا زیرزمینی هستند اما جشنواره‌های آمریکایی به دنبال فیلم‌های کلاسیک داستانگو و به تعبیری فیلم‌هایی که سینما در آن جریان دارند، هستند.

این کارگردان سینما بیان کرد: بن بهمنی قرار است توضیحاتی در مورد شکل و نحوه فیلمسازی در آمریکا و تفاوت جشنواره‌های آنها با فیلم‌های اروپایی بدهد و بگوید که این جشنواره‌ها چه مشخصاتی دارند و ورود به آنها، چرخه پخش و اکران چه در سینما و چه در تلویزیون‌های آمریکا به چه صورت است. برای مثال یک فیلم باید برای حضور در آنها چند دقیقه باشد.

رافعی ادامه داد: بن بهمنی در این ورک شاپ توضیح می‌دهد فیلم‌ها از لحاظ فنی و ساختاری باید چه مشخصه‌هایی داشته باشد و تجربیات خود را به فیلمسازان جوان منتقل می‌کند.

کارگردان «فصل فراموشی فریبا» عنوان کرد: پس از برجام و بهتر شدن روابط ما با آمریکا به نظرم می‌توانیم بازارهای سینمایی آمریکا را با حضور افراد مؤثر آن به دست بیاوریم و فیلمسازان خود را با آنها آشنا کنیم.

او گفت: بن بهمنی به دعوت مؤسسه فیلم‌نگاران ۸ آذرماه به ایران آمده است البته پیش از این هم لوئیچی کامپونیلی مدیر فستیوال سینمایی «سالنتو» ایتالیا به دعوت همین مؤسسه به ایران آمده بود. درواقع ما در تلاش هستیم بستری را فراهم کنیم که فیلمسازان بتوانند به صورت حضوری با مدیران فستیوال‌های معتبر گفتگو کنند. من معتقدم نگاه فستیوال‌های سیاسی و رویکرد آنها نسبت به فیلم‌های ایرانی تغییر کرده است به همین دلیل فیلمسازانی که فکر می‌کنند باید فیلم سیاه بسازند، اشتباه می‌کنند زیرا در وهله اول باید به معنای واقعی کلمه فیلم بسازند و بعد فیلم‌های آنها مضامین انتقادی داشته باشد.

این کارگردان ادامه داد: فیلمسازان ما ابتدا باید بیاموزند که فیلم‌هایشان تکنیک داشته باشد این در حالی است که برخی از کارگردان‌ها فکر می‌کنند با یک موبایل هم می‌توانند فیلم بسازند و به جشنواره‌های دنیا بفرستند.

رافعی در پایان خاطرنشان کرد: حضور فیلمسازان کوتاه و بلند در این ورک‌شاپ آزاد است ضمن اینکه آنها می‌توانند فیلم‌های خود را برای بررسی به این ورک‌شاپ بیاورند. این را هم باید بگویم که یک ساعت از این ورک‌شاپ به سخنرانی بن بهمنی و ۲ ساعت آن به پرسش و پاسخ با فیلمسازان اختصاص دارد.

منبع: مهر

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 34044 و در روز شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۲۴:۱۷
2024 copyright.