مدیر رادیو معارف از اعزام گروه رادیو معارف به حرم حضرت زینب (س) خبر داد

فاطمه عود باشی در جام جم نوشت :رادیو معارف از دو شب پیش دل‌های عاشقان بانو زینب کبری (س) را روانه حرم مطهر ایشان کرد تا عاشقان حضرت به‌واسطه امواج این شبکه رادیویی در جریان حال و هوای حرمشان در سوریه قرار بگیرند. به همین دلیل کافی است شبکه‌های رادیویی‌تان را روی موج رادیو معارف تنظیم کنید که به‌واسطه برنامه‌های زنده این شبکه ازجمله همنشین، حوالی عصر با حال و هوای حرم عجین شوید. با مسعود کاویانی، مدیر رادیو معارف به گفت‌وگو نشستیم و او درباره جزئیات این موضوع صحبت کرده که گروه برنامه‌سازان رادیو معارف به مناسبت میلاد حضرت زینب (س) از چند روز قبل عازم سوریه شد ند تا ازآنجا برنامه‌ها و ادعیه را پخش کند.

مسعود کاویانی، مدیر رادیو معارف درباره پیگیری‌های انجام‌شده برای اعزام برنامه‌سازان این شبکه رادیویی به سوریه و حرم حضرت زینب (س) به جام‌جم می‌گوید: با توجه به پیگیری‌های انجام‌شده با نماینده سازمان صداوسیما در سوریه برای اولین بار در رادیو معارف، ما یک گروه را به سوریه و حرم حضرت زینب (س) اعزام کردیم تا به مناسبت میلاد این بانوی بزرگوار برنامه‌هایی ازآنجا پخش شود تا دل عاشقان را راهی حرم ایشان کنیم.
وی ادامه می‌دهد: گروه اعزامی سه نفرند که شامل تهیه‌کننده، گوینده گزارشگر و متخصص فضای مجازی است که البته هرکدام از دوستان در زمینه‌های مختلف برنامه‌سازی اشراف دارند و ما در این باره مشکلی نداریم. این گروه روز یکشنبه ۱۴آذر اعزام شدند و از روز دوشنبه ۱۵آذر ارتباط برقرارشده و در قالب برنامه‌های زنده به حال و هوای حرم حضرت زینب (س) می‌پردازیم.
تهیه مستندهای رادیویی
مدیر رادیو معارف با اشاره به این‌که گزارش‌های میدانی اثرگذاری بیشتری برای مخاطبان دارد، توضیح می‌دهد: مسلما وقتی گزارشگر در میدان حضورداشته باشد و از مکان مربوط گزارش تهیه و پخش کند بیشتر به دل مخاطبان می‌نشیند. با توجه به این‌که یکی از مأموریت‌های رادیو معارف هم معرفت افزایی نسبت به اهل‌بیت (ع) و ترویج آیین مذهبی، آداب زیارتی و… است به همین دلیل تصمیم گرفتیم امسال گزارشگران رادیو معارف به مناسبت میلاد حضرت زینب (س) در آنجا مستقر باشند و گزارش ارائه کنند.
وی ادامه می‌دهد: با توجه به مشکلاتی که وجود دارد، طبیعی است که عاشقان بانو زینب (س) شرایط رفتن به سوریه را ندارند و ما به‌واسطه گروه اعزامی دل‌ آنها را روانه حرم می‌کنیم. خوشبختانه توفیق نصیب رادیو معارف شده تا بتوانیم برنامه‌های زنده ازآنجا پخش‌کنیم. همچنین دوستانی که اعزام شدند، مستندهایی هم تهیه می‌کنند که در آینده پخش می‌شود.
پخش تصویری
کاویانی درباره پخش برنامه‌ها از دیگر شبکه‌های رادیویی بیان می‌کند: ما شماره تلفن دوستان اعزامی را در اختیار شبکه‌های سراسری قرار می‌دهیم تا آنها هم بتوانند تماس بگیرند و گزارشگران ما به‌صورت زنده از حال و هوای آنجا برای شنوندگان بگویند. علاوه بر آن، شبکه‌های استانی هم می‌توانند با گروه ما ارتباط برقرار کنند. ما محدودیتی قرار ندادیم که برنامه‌ها فقط از رادیو معارف باشد، بلکه می‌خواستیم از ظرفیت و توان رادیو معارف استفاده شود.
وی می‌افزاید: همچنین از جوار عقلیه بنی‌هاشم ادعیه توسل، ندبه و کمیل هم به‌صورت زنده پخش می‌شود. تلاش داریم با پخش ادعیه‌ها به‌صورت زنده از حرم ایشان پاسخگوی عطش مؤمنان باشیم که حرارت زیادی برای زیارت حرم حضرت زینب (س) دارند.
مدیر رادیو معارف تأکید می‌کند: نه‌تنها ما حال و هوای حرم را از طریق امواج به مردم منتقل می‌کنیم بلکه به‌صورت تصویری هم مخاطبان می‌توانند از ایرانصدا حرم حضرت زینب (س) را شاهد باشند. همچنین در شبکه‌های اجتماعی و مجازی هم انعکاس خواهیم داد تا پاسخگوی عطش مؤمنان باشیم و در قالب برنامه‌های زنده رادیو معارف همچون همنشین، حوالی عصر و… با دوستان اعزامی ارتباط برقرارشده و گزارش‌هایشان پخش می‌شود.
ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 165730 و در روز چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۰۷:۴۴
2024 copyright.