مدیر سینما آزادی: ما در ایران اصلا فیلم‌سوزی نداریم

سالن سینمامدیر پردیس سینمایی آزادی با اشاره به اینکه فیلم‌هایی که با سرگروه‌ها قرارداد می‌بندند تحت شرایطی اکران می‌شوند و صاحب فیلم هم می‌داند با چه شرایطی فیلمش را اکران می‌کند، مشکلات اکران را ناشی از شرایط تولید دانست.

به گزارش سینماسینما، رضا سعیدی‌پور در این زمینه چنین توضیح داد: اگر زمانی که فیلم را می‌سازند به این مسائل فکر کنند اصلاً بحث فیلم‌سوزی مطرح نمی‌شود. اگر به جدول فیلم‌های امسال نگاه کنید، می‌بینید بیش از نیمی از فیلم‌هایی که ما اکران کردیم میلیاردی شده‌اند. قطعاً هزینه‌های تولید فیلم هم بالا رفته اما سؤال اینجاست که چرا باید فیلمی ساخته شود که مجموع فروشش در ایران هفت یا ده میلیون تومان باشد!؟ در حالی که بعضی فیلم‌ها در یک شب در یک سینما، ۴۰ میلیون می‌فروشد.

او افزود: به جای اینکه اسم این نوع اکران را بگذاریم فیلمسوزی باید بگوییم سالن‌خراب‌کنی! اینکه یک سینما با این همه هزینه، فیلمی اکران کند و شورای صنفی هم مجبورش کند چند سانس را به آن اختصاص بدهد اما یک بلیت هم نفروشد عقلانی نیست! با این هزینه‌ها نمی‌شود سیستم و سالن را برای یکی دو نفر روشن کرد بلکه باید برای عموم مردم روشن باشد.

این مدیر سینما با تأکید بر اینکه فیلمسوزی در ایران بد جاافتاده و ما اصلاً فیلمسوزی نداریم، گفت: اینکه بعضی فیلم‌ها با وجود فروش بالا بعد از پایان سقف مدت اکران کنار گذاشته می‌شوند، مقررات شورای صنفی است و حرفی در آن نیست؛ اما سینمایی که برای نمایش این فیلم‌هاست سرمایه‌ی اصلی است. یک فیلم با یکی دو میلیارد و گرفتن کلی امکانات ساخته می‌شود، حالا عده‌ای می‌گویند فیلمسوزی شده است، خب بشود؛ سرتاسر هزینه‌ی این فیلم یکی دو میلیارد است و اگر خیلی بفروشد پول فیلمش بر می‌گردد اما آن صاحب سینما چه بگوید که با میلیاردها تومان هزینه سینما ساخته و اگر فیلم را برای دو سه نفر نمایش بدهد نمی‌تواند هزینه‌های سینما را تأمین کند.

سعیدی‌پور با بیان اینکه برخی فیلم‌ها اصلاً نباید در چرخه‌ی اکران قرار بگیرند؛ اینها لابی می‌کنند و بی‌مورد فیلم را وارد چرخه‌ی اکران می‌کنند و این اتفاقات می‌افتد، اظهار کرد: اگر ما از میان فیلم‌هایی که ساخته می‌شود ۲۰ فیلم را برای اکران درنظر بگیریم و بقیه را به شبکه‌ی نمایش خانگی بفرستیم. باید تعداد محدودی فیلم اکران شود و اگر یک فیلم فروش بالایی داشت، همچنان بتواند روی پرده بماند و در کنارش فیلم‌های روز و سه‌بعدی و انیمیشن هم اکران شوند و فیلمسازان ایرانی هم در این فضای رقابتی تلاش کنند، استاندارد کار خود را بالا ببرند.

مدیر سینما «آزادی» که تاپایان سال جاری با چهار فیلم سینمایی قرارداد اکران دارد، درخصوص تراکم فیلم‌های متقاضی اکران در ماه‌های پایانی سال نیز گفت: فیلم‌هایی که خوب بوده شش ماه اول اکران شده است و فیلم‌هایی که برای شش ماه دوم مانده همه در شرایط برابری‌ هستند و همگی متقاضی اکران؛ سینماها هم مجبور می‌شوند در سرگروهی اینها را اکران کنند اما می‌بینیم که در سینماهای دیگر فروش نمی‌کنند.

منبع : ایسنا

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 34771 و در روز جمعه ۱۹ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۰۴:۴۲:۲۸
2024 copyright.