مذاکره مهرجویی برای اکران فیلم‌هایش در هند

۱۴۵۰۰۸۳۶۸۳۱۲۷_۸۱۴۴۳۳۳۸۷_۱۱۵۹۷۰داریوش مهرجویی از رایزنی برای اکران عمومی تعدادی از فیلم‌هایش در هندوستان خبر داد.

به گزارش سینماسینما،  چند روز پیش، داریوش مهرجویی همزمان با سالروز تولد خود جایزه‌ای را به پاس یک عمر فعالیت سینمایی برای مشارکت در سینمای دنیا از جشنواره‌ی فیلم «کرالا» در هندوستان دریافت کرد.

کارگردان فیلم «هامون» پس از بازگشت از هندوستان گفت: «کرالا» یکی از مهم‌ترین جشنواره‌های هند است که حدود ۲۰ سال است، برگزار می‌شود. یکی از رسم‌های برگزارکنندگان این جشنواره این است که هر سال جایزه‌ای مخصوص را به عنوان یک عمر فعالیت سینمایی به یکی از فیلمسازان دنیا اهدا می‌کند.

او با اشاره به اینکه پیش از این کارگردانانی همچون اسکورسیزی و زنوسی هم این جایزه را دریافت کرده است، ادامه داد: اهدای این جایزه و برپایی این مراسم با تولد من مصادف شده بود که به همین مناسبت در آنجا جشنی برایم گرفتند و در مراسم اختتامیه هم جایزه سینمایی را اهدا کردند.

مهرجویی اضافه کرد: در این جشنواره چند فیلم سینمایی مرا مانند «گاو»، «سارا»، «هامون»، «لیلا»، «اشباح» و «درخت گلابی» نمایش دادند که همه‌ی آن‌ها به ویژه «اشباح» با استقبال خیلی خوبی روبرو شدند. البته قرار بود «سنتوری» هم در آنجا به نمایش درآید، ولی به دلیل مشکلی که در دستگاه پخش وجود داشت و سینک نبودن صدا و تصویر، امکان نمایش فیلم فراهم نشد.

این کارگردان که در تدارک ساخت فیلم جدیدی است، گفت: در سفر به هند صحبت‌هایی برای اکران عمومی چند فیلم از جمله «سارا»، «اجاره‌نشین‌ها» و «اشباح» در هند مطرح شد، چون با برخی از آن‌ها ارتباط خوبی برقرار کردند اما ارتباط با «هامون» و درک آن‌ برایشان سخت بود. با این حال نمی‌دانم این مذاکرات به چه نتیجه‌ای می‌رسد.

او در پاسخ به اینکه آیا «اجاره‌نشین‌ها» هم در این جشنواره نمایش داده شد؟ بیان کرد: این فیلم جزو آثار اکران شده نبود اما بسیاری از دست‌اندرکاران جشنواره قبلا آن را دیده بودند و وقتی هم پرسیدم که اصلا چطور فیلم‌ها مرا دیده‌اند؟! گفتند از طریق اینترنت بنابراین مشخص است که فیلم‌های ما همه به صورت قاچاق در اینترنت پخش می‌شوند.

مهرجویی در پایان درباره حضور در جشنواره‌ی سی‌و‌چهارم فیلم فجر با بیان اینکه فرم جشنواره را پر نکرده است، گفت: «سنتوری، مرد پاییزی» همچنان در مرحله‌ی پیش تولید است و همه‌ی بازیگران آن نیز هنوز قطعی نیستند با این حال تلاش می‌کنیم تا حدود یک ماه دیگر فیلمبرداری را شروع کنیم و شاید به جشنواره‌ی فجر هم برسد.

منبع: ایسنا
ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 7322 و در روز دوشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۱۳:۴۹
2024 copyright.