مراسم تشییع پیکر محمدعلی کشاورز برگزار شد/ همیشه ماندگار

پیکر محمدعلی کشاورز بازیگر شناخته شده تئاتر، تلویزیون و سینما صبح امروز به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) بدرقه شد.

به گزارش سینماسینما، مراسم تشییع و خاکسپاری زنده‌یاد محمدعلی کشاورز صبح سه‌شنبه ۲۷ خرداد سال ۹۹ با حضور مسئولان و هنرمندان برگزار شد.

سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حسین انتظامی رییس سازمان سینمایی، قادر آشنا مدیرکل هنرهای نمایشی، شهرام گیل‌آبادی مدیرعامل خانه تئاتر، منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما، سید محمد طباطبایی مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت، سیدحسین سیدزاده مدیرعامل صندوق اعتباری هنرمندان و عباس عظیمی رییس مجموعه فرهنگی و هنری برج آزادی از مدیران حاضر در این مراسم بودند.

کامران ملکی مجری مراسم گفت: دختر استاد کشاورز نمی‌خواستند به دلیل شیوع کرونا مراسمی بزرگ برگزار شود وگرنه بزرگترین مراسم وداع را برای این هنرمند برگزار می‌کردیم و خیلی از مردم هم می آمدند.

وی افزود: امروز برای وداع با هنرمندی آمدیم که هیچ گاه لبخند از روی لبانش محو نشد. هیچ گاه از سختی‌ها شکوه‌ای نداشت و همواره همه طرفدارانش را با آغوش باز استقبال می‌کرد. امروز به دیدار واپسین هنرمندی آمدیم که به ما یاد داد یک هنرمند باید فراجناحی باشد و به دوران خاصی تعلق نداشته باشد. استاد محمدعلی کشاورز با سه نسل همراه بودند. سه نسل با ایشان زندگی و از حضور ایشان بهره بردند و مطمئنا دهها و صدها نسل دیگر هم با آثار ایشان زندگی خواهند کرد.

در ادامه سعید خال مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (ع) در سخنانی کوتاه به همه هنرمندان و حاضران در مراسم تسلیت گفت.

اسماعیل شنگله بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون به عنوان سخنران دیگر مراسم بخشی از خاطرات خود از سال‌های همکاری با استاد را عنوان کرد و گفت: آشنایی ما ۶۴ سال پیش آغاز شد وقتی که در هنرستان هنرپیشگی تهران یکدیگر را دیدیم و چون منزل‌ مان به هم نزدیک بود دوستی مان شکل گرفت و این دوستی ادامه پیدا کرد و مانند آبراهه‌ای شد که این آبراهه تبدیل به رودی شد که هر دو ما را به ‌دنبال خودش کشاند و برد. قرار نبود ۶۵ سال رفاقتمان به روز درگذشتش ختم شود. قرار نبود تنهایم بگذارد.

وی در پایان صحبت هایش گفت: کشاورز برای انتخاب نقش ها سخت گیر بود و در آثاری بازی کرد که برای همیشه ماندگار ماند.

در ادامه مراسم امین تارخ هم پشت تریبون قرار گرفت و گفت: محمدعلی کشاورز هرچند از میان ما رفت ولی آثاری بزرگ به جا گذاشت. آقای کشاورز، بهشت مبارک!

وی افزود: در چند فیلم سینمایی و دو مجموعه تلویزیونی افتخار همکاری با ایشان را داشتم که به آن می‌بالم. بی هیچ بزرگ‌نمایی بسیار از او آموختم. آمادگی متمرکز در جلو و پشت صحنه به همراه خلقی خوش در عین جدیت در کار مجموعه‌ای است که کمتر بازیگری‌ داراست. همچنین است درباره صداقت هنرمند که همین است که به بازیگر قدرت لازم را می‌دهد تا هر نقشی را به دید تماشاگر بنشاند که در غیر از این، جز تصنع چیزی باقی نمی‌ماند و از این روست که کشاورز در هر نقشی باورپذیر می‌نمود، چون در بازیگری صداقت پیشه کرده بود.

در ادامه سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن عرض تسلیت به خانواده کشاورز و جامعه هنری در سخنانی بیان کرد: استاد کشاورز با دو بال حرکت کرد که او را به اینجا رساند. یکی به‌ عنوان هنرمند نامی ایران و دیگری انسانی ویژه، خاص و متعالی. ترکیب این دو بود که کشاورز را این گونه در جان و دل ما جای داده است.

وی افزود: در بخش هنر، زنده‌یاد کشاورز با مسیری که طی کرد، به نقطه امروز رسید. عشق او به هنر آن گونه بود که رشته‌های به‌ ظاهر پول‌سازی که اعتبارات ظاهری را می‌آفرید، کنار گذشت و به هنر پرداخت. در وادی هنر او سلوک کرد.

در ادامه مراسم آرمان امام‌بخش به نمایندگی از خانواده مرحوم کشاورز به ایراد سخنانی پرداخت.

در پایان مراسم پس از اقامه نماز توسط حجت‌الاسلام سیدمحمود دعایی و با همراهی مردم و علاقه مندان، پیکر زنده‌یاد کشاورز در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) به خاک سپرده شد.

منبع: صبا

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 137520 و در روز سه شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۵۶:۲۵
2024 copyright.