مردم نسبت به پارسال بیشتر سینما رفتند

سردر سینمامدیر عامل موسسه بهمن سبز گفت: آمار فروش سینماهای حوزه هنری در سال ۹۴ در مقایسه با فروش این سینماها در سال ۹۳ نشان از رشد مخاطب دارد.

 به گزارش سینماسینما، محمود کاظمی با ابراز خرسندی از روند بازسازی سینما فلسطین اصفهان گفت: روند بازسازی سینما فلسطین خوب پیش رفته است و امیدواریم با همکاری موسسه سینما شهر یک سالن استاندارد و قابل قبول داشته باشیم و سینما فلسطین را در دهه مبارک فجر بازگشایی کنیم.

کاظمی با اشاره به اینکه سینماهای حوزه هنری اصفهان در کشور حرف اول را می زنند و این مرهون مدیریت خوب این سینماها است، اضافه کرد: اگر آمار فروش سینماهای حوزه هنری در سال ۹۴ بررسی و با فروش این سینماها در سال ۹۳ مقایسه شود، بیشتر سینماهای حوزه هنری امسال افزایش مخاطبان داشته اند و ما شاهد رشد ارقام فروش و تعداد تماشاگران هستیم.
مدیر عامل موسسه بهمن سبز ادامه داد: طبق آمار، سینماهای استان اصفهان، تهران، فارس، خراسان رضوی و مازندران در آذرماه ۹۴ بیشترین میزان جذب مخاطب را داشته اند.
وی افزود: سینماداری در حوزه هنری، یک امر تخصصی است و ما سعی می کنیم امانت داران حرفه ای و امین برای صاحبان فیلم باشیم، آنهایی که پخش فیلمشان را به حوزه هنری می سپارند درباره دقت و سرعت خدمات رسانی این نهاد، مطمئن هستند.
کاظمی با بیان اینکه باید سینماهای چند سالنی در بسیاری از شهرها ساخته شود، افزود: ساخت سینماهای تک سالنه در دنیا در حال منسوخ شدن است. در همه جای دنیا گرایش به سمت ساخت پردیس های سینمایی وجود دارد. این رویه در ایران نیازمند کمک دولتمردان و همکاری نهادهای فرهنگی و هنری است. سینماهای موجود در برخی شهرها واقعا قدیمی هستند و به عنوان سینمای امروزی نمی توان آنها را پذیرفت.
وی ادامه داد: متاسفانه از مجموع ۱۲۰۰ شهر ایران ، ۶۷ شهر سینما دارد و برخی استان ها هنوز از نعمت داشتن سینما محرومند. ما به عنوان نهادی که تولید، توزیع و نمایش را به شکل تخصصی بر عهده داریم باید در این امر وارد شویم و به صورت خودگردان آن را انجام دهیم، اما در هر حال به کمک مجلس و دولتمردان نیاز داریم زیرا اهمیت موضوع فرهنگ بر هیچکس پوشیده نیست. مقام معظم رهبری فرموده اند: «اعتلای سینمای کشور، نیازی محسوس است و همه باید این حقیقت را دریابند که هنر مهم و بسیار برجسته سینما برای کشور، یک نیاز و ضرورت محسوب می شود.» پس گسترش این هنر، یکی از وظایف آنهایی است که در حوزه فرهنگ فعالیت می کنند.
کاظمی گفت: خوراک سینما فیلم است و نمی توان اهمیت اکران خوب را نادیده گرفت. خوشبختانه سال آینده یکی از پربارترین سال های سینماست. بسیاری از بزرگان سینمای ایران در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر، حضور دارند و می توان پیش بینی کرد که رونق سینمای ایران در سال آینده محقق شود.
حوزه هنری و موسسه سینما شهر در دهه فجر سینما فلسطین اصفهان را افتتاح خواهند کرد. با همکاری این دو نهاد، بازسازی سینما خانواده اصفهان نیز به زودی آغاز خواهد شد.

منبع: ایرنا

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 8172 و در روز جمعه ۴ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۲۰:۱۰
2024 copyright.